کمک به بهبود کم خونی با مصرف اقاقیا

مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، ملین، آرامبخش و کمک به بهبود کم خونی را از خواص شاخص گیاه اقاقیا برشمرد.
۰۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۶ کد : ۲۶۲۸۲ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر مهدی ابراهیمی اشاره ای به خواص گیاه اقاقیا داشت و گفت: طبیعت گیاه گرم و خشک بوده و قسمت های مورد استفاده آن برگ، پوست و گل درخت است.
کمک به بهبود کم خونی با مصرف اقاقیا

مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه دم کرده گل اقاقیا آرام کننده و مقوی بوده، درد های عصبی را برطرف می‌کند، بیان کرد: دم کرده گل اقاقیا خاصیت صفرابر دارد و برای بهبود کم خونی مفید است.

دکتر ابراهیمی ادامه داد: دم کرده برگ آن ضد اسپاسم و ملین است، برای سردردهای مزمن بسیار موثر بوده و ضماد گل اقاقیا با عدس و گل ارمنی برای درمان رگ به رگ شدن بسیار اثربخش است.

مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نوشیدن دمنوش این گیاه باعث ایجاد احساس آرامش در سیستم عصبی انسان می‌شود. به منظور درمان خستگی‌های روزمره، به ویژه خستگی ذهنی و حالت‌های عصبی، افراد می‌توانند یک فنجان دمنوش گیاه اقاقیا بنوشند؛ ترکیب این گیاه با گل لیمو، تاثیر آن را دو چندان می‌کند.

وی در خصوص میزان مصرف این گیاه افزو.د: روزانه 2 نوبت و هر نوبت 3 گرم به صورت دم کرده مصرف می‌شود.

مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاددانشگاهی استان به نکات احتیاطی این گیاه  اشاره کرد و یادآور شد: مصرف آن در زمان بارداری و شیردهی مجاز نمی‌باشد و مصرف بیش از حد مشخص شده و بدون تجویز متخصص نیز به دلیل وجود برخی مواد سمی از جمله روبین و روبینین در ترکیب شیمیایی آن جایز نیست.