افتتاح موسسه رادیولوژی و سونوگرافی «یارا» سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران

موسسه رادیولوژی و سونوگرافی یارا سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران با حضور معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی افتتاح شد.
۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۵ کد : ۲۵۹۹۴ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر مسعود حبیبی رییس واحد در مراسم افتتاح موسسه رادیولوژی و سونوگرافی یارا، اظهار کرد: همکاران ما در جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران زحمات بسیاری کشیدند تا امروز مرکز رادیولوژی و سونوگرافی یارا افتتاح شود. این مرکز، قسمتی از کلینیک زخم جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران است که به نحوی در حوزه واریس اقدامات تخصصی انجام می‌دهد.
افتتاح موسسه رادیولوژی و سونوگرافی «یارا» سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران

رییس جهاد‌دانشگاهی علوم پزشکی تهران با بیان این‌که کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی یارا به جهت ارایه خدمات بهتر و وسیع تر به بیماران راه اندازی شده است، گفت: با توجه به قوانین آیین نامه های وزارت بهداشت، به منظور تأسیس مرکز رادیولوژی و سونوگرافی و ارایه خدمات گسترده به مردم و بیماران، مجوز کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی را با تلاش دوستان اخذ نمودیم.
دکتر حبیبی بیان کرد: پس از تلاش بیش از یک سال، امروز کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی یارا افتتاح می شود و امیدواریم این مرکز بستر مناسبی برای ارایه خدمات به مردم و بیماران بوده و همچنین ظرفیتی برای ارتقای فعالیت های پژوهشی واحد باشد.

جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در حوزه پزشکی مسیر پر افتخاری را در پیش گرفته است

دکتر محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی، ضمن تبریک هفته پژوهش، گفت: علی رغم اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا در کشور فرصت برخی از اقدامات به صورت فیزیکی محدود شد، اما در همین هفته پژوهش افتخارات بسیاری نصیب جهاد دانشگاهی شد که عمدتاً در حوزه پزشکی بوده است.

وی ادامه داد: انتخاب جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از موسسات برتر و همچنین برگزیدن دو پژوهشگر برتر از جهاد دانشگاهی نشان دهنده این است که این سازمان در مسیر علمی، پژوهشی، پزشکی و فناوری موفق بوده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در حوزه پزشکی مسیر پر افتخاری را در پیش گرفته، اظهار کرد: گرچه حوزه پزشکی جهاد دانشگاهی به اندازه حوزه فنی و مهندسی و علوم انسانی گسترده نیست، اما خط های کاری و موضوعاتی که در این زمینه انتخاب شده، بسیار مناسب و مثمر ثمر هستند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی ادامه داد: پیشرفت های علمی و پزشکی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در شرایطی محقق می شود که تعداد اعضای هیأت علمی و همچنین بودجه این سازمان نسبت به سایر سازمان ها بسیار ناچیز است و موفقیت های حاصل شده نتیجه زحمات، انگیزه و توان محققین این مجموعه می باشد.

دکتر پورعابدی ضمن تشکر از تأسیس کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی یارا، گفت: راه اندازی این کلینیک نشان می دهد که حتی با امکانات محدود و مشکلات پیشرو، پیگیری و پشتکار این مجموعه بسیار جدی است بنابراین اگر می خواهیم مرجعیت خود را داشته باشیم، باید مرتب مسایل را از لحاظ پژوهش، درمان و خدمات تشخیصی پیگیر باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ابلاغ آیین نامه پرکیس اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات بسیاری که در مسیر تصویب آیین نامه پرکیس وجود داشت، پس از گذشت بیش از یک سال تلاش، سرانجام این آیین نامه تصویب و ابلاغ گردید. در این آیین نامه علاوه بر برخورد پزشکان و کادر تخصصی بخش درمان، برای همه اعضا و کارکنان سهمی در نظر گرفته شده است. پیشنهاد می کنم در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران نیز چنین اقدامی حتی در قالب تعاونی اما به صورت قانونی انجام شود تا افراد در موفقیت های حاصل شده سهیم باشند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی بیان کرد: در جهاد دانشگاهی شرکت های دانش بنیان در حال تأسیس هستند، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این شرکت ها هم از نظر رفاهی، خدماتی را به اعضای جهاد ارایه خواهند داد و هم تأسیس موسساتی همچون کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی را از نظر مالی تحت حمایت قرار می دهند.

دکتر پورعابدی گفت: این درست است که در میان اعضای جهاد دانشگاهی انگیزه و خلاقیت بسیار هست، اما ما نسبت به مسایل و مشکلات اعضای سازمان و فراهم ساختن سطح رفاهی که در شأن آنان باشد، مسئول هستیم.

تاسیس کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی از جمله افتخارات جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران خواهد بود

در ادامه دکتر غلامرضا اسماعیلی جاوید، مدیر مرکز ترمیم زخم‌ جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، کلینیک های رادیولوژی را یکی از تخصصی ترین کلینیک ها دانست و گفت: تأسیس کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی یارا به دلیل اهمیت آن از جمله افتخارات جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران خواهد بود.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در عرصه های علمی و ارایه خدمات، تاکنون اقدامات ارزشمندی ارایه داده است. امسال در میان پژوهشگران برتر در حوزه پزشکی، سه نفر معرفی شدند که دو نفر از جمله پژوهشگران جهاد بودند، این امر نشان می دهد که جهاد دانشگاهی در مسیر پیش گرفته، موفق بوده است.

کلینیک رادیولوژی وجه اشتراک خدمات مختلفی خواهد بود

دکتر محسن فاتح، معاون پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: در راستای تکمیل خدمات درمانی، سیاستی در نظر گرفته شد که مراکز درمانی در این مجموعه مستقر شوند و طبیعتاً وجود بخش رادیولوژی گذشته از خدمات تخصصی که در حوزه واریس خواهد داشت، می تواند وجه اشتراک خدمات مختلفی باشد.

وی افزود: علی رغم دشواری هایی که در تأسیس مرکز رادیولوژی وجود داشت، اما با ممارستی که در یک سال اخیر در تمام حوزه اتفاق افتاد، این مجوز دریافت شد و امروز این مجموعه افتتاح می شود.

در آینده خدمات سونوگرافی و رادیولوژی فعال تر و گسترده تر خواهد شد

دکتر محمد نظری، مدیر مرکز واریس سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران بیان کرد: در کنار خدمات بسیاری که در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران ارایه می شد، نیاز راه اندازی یک کلینیک رادیولوژی احساس می شد، با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران قابلیت پاسخگویی به این نیاز را داشت، تصمیم گرفته شد این کلینیک تأسیس شود.

مدیر مرکز واریس سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در مسیر دریافت مجوز و راه اندازی کلینیک مشکلات و سختی ها بسیار بود، اما با پشتکار بسیاری از همکاران این تلاش ها به نتیجه رسید و امروز شاهد افتتاح کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی یارا هستیم.

وی کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی را نقطه اشتراک بسیاری از خدمات دانست و گفت: در این کلینیک خدمات مشترک و مربوط در زمینه واریس، دندانپزشکی، زخم، آلرژی و… نیز ارایه خواهد شد؛ در آینده خدمات سونوگرافی در زمینه های مختلف فعال تر و از متخصصین رادیولوژیست استفاده خواهد شد.

دکتر نظری اظهار کرد: از سایر کلینیک ها این توقع می رود که برای بهبود وضعیت اقتصادی کلینیک تازه تأسیس رادیولوژی و سونوگرافی یارا از بابت ارجاع بیماران پشتیبانی محکم باشند تا در گذر زمان این کلینیک تازه تأسیس در زمینه ارایه خدمات ارتقا یابد.