انعقاد قرارداد طرح تحقیقاتی مهاجرت پذیری بین جهاددانشگاهی گلستان با اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان

قرارداد طرح پژوهشی شناسایی و آسیب‌پذیری ظرفیت‌های مهاجرت‌پذیری استان گلستان در جذب سرمایه‌های مهاجرین داخلی در قالب شرکت‌های تعاونی بین جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان منعقد شد.
۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۹ کد : ۲۵۸۶۰ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی گلستان، یکی از عوامل تغییر جمعیت، مهاجرت است و استان گلستان نیز دارای ظرفیت هایی است که باعث جذب تعداد زیادی مهاجر از دیگر مناطق کشور شده است، تغییر جمعیت با خود مشکلاتی به همراه دارد، مانند افزایش بیکاری، افزایش جمعیت در مقصد، مشکل تهیه مسکن و غیره. با این وجود نمی توان از این مورد غافل بود که مهاجرین با خود سرمایه هایی را به همراه می آورند، این سرمایه ها می تواند هم شامل استعداد ها، ظرفیت ها و توانایی های افراد و هم سرمایه های مالی و اقتصادی آنها شود.مهاجرت بر حجم و توزیع نیروی کار بر حسب مهارت، تخصص، اشتغال و میزان جذب فرصت های شغلی، سرمایه گذاری و تولید موثر بوده است.
انعقاد قرارداد طرح تحقیقاتی مهاجرت پذیری بین جهاددانشگاهی گلستان با اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان

در همین راستا می توان گفت در جهان امروز که تعاون عامل مناسبی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی در بخش کشاورزی و روستایی به شمار میرود، در صورت شناخت و واکاوی نحوه جذب سرمایه های مهاجرین می توان از آن در جهت بهره وری بهینه از شرایط زندگی، کار و تولید و ارتقای سطح درآمد و وضعیت اجتماعی جامعه استفاده کرد. 

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در نظر دارد جهت استفاده بهینه از ظرفیت مهاجرت‌پذیری استان بسترهای مناسبی را فراهم آورد تا از مساله مهاجرت که به نوعی تهدید و فرصت به حساب می‌آید استفاده مطلوب به عمل آورد.
این قرارداد به مدت 6 ماه با کارفرمایی و نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل اجرا می‌باشد و مراحل انجام کار باید با تایید ناظر انجام شود. اجرای قرارداد در واحد نیز به عهده حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی واحد گلستان است.