ذخیره ۱۷۰۰ نمونه خون بندناف در بانک خون کردستان

شعبه ذخیره سازی بندناف رویان در جهاددانشگاهی استان کردستان تا کنون ۱ هزار و ۷۰۰ نمونه بندناف را ذخیره کرده است.
۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۵ کد : ۲۵۸۵۶ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان، سحر نجفی مسوول بانک خون بند ناف رویان ضمن تبریک به مناسبت هفته پژوهش، اظهار کرد: شعبه مرکز ذخیره سازی بند ناف در بانک رویان از سال ۸۸ در جهاددانشگاهی استان کردستان در راستای خدمات به جامعه راه اندازی شده است .
ذخیره ۱۷۰۰ نمونه خون بندناف در بانک خون کردستان

وی با بیان این‌که امروز ذخیره سازی بند ناف یک سرمایه گزاری درمانی است، بیان کرد: سلول بنیادی مادر تمام سلول‌ها است و توانایی تبدیل به تمام سلول‌های بدن را دارد. این سلول‌ها توانایی خود نوسازی (Self Renewing) و تمایز (Differentiating) به انواع سلول‌ها از جمله سلول‌های خونی، قلبی، عصبی و غضروفی را دارند.

مسوول ذخیره سازی بند ناف رویان در کردستان، افزود: همچنین در بازسازی و ترمیم بافت‌های مختلف بدن به‌دنبال آسیب و جراحت موثر بوده و می‌توانند به درون بافت‌های آسیب دیده‌ای که بخش عمده سلول‌های آن‌ها از بین رفته است، پیوند زده‌ شوند و جایگزین سلول‌های آسیب دیده شده و به ترمیم و رفع نقص در آن بافت بپردازند.

نجفی ضمن اشاره به این‌که این مرکز 24 ساعته آماده ارایه خدمات به جامعه است، بیان کرد: شعبه ذخیره سازی بند ناف رویان در جهاددانشگاهی استان کردستان تا کنون 1 هزار و 700 نمونه خون بند ناف را ذخیره کرده است.

گفتنی است: دامنه فعالیت مرکز ذخیره سازی بند ناف رویان با حضور کارشناسان متخصص در شهرستان‌های بانه، سقز، بیجار، دیواندره، کامیاران، مریوان و قروه فعالیت دارد.