با حضور رییس جهاددانشگاهی انجام گرفت؛

افتتاح خط تولید دم‌نوش‌های هرمی با کاربرد دارویی/ رونمایی از برند تجاری بین‌المللی پژوهشکده‌ی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

با حضور رییس جهاددانشگاهی مراسم افتتاح خط تولید دم‌نوش‌های هرمی با کاربرد دارویی و رونمایی برند تجاری بین‌المللی (impoherb) در پژوهشکده‌ی گیاهان دارویی این نهاد برگزار شد.
۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۵۷۱۸ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده‌ی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، مراسم افتتاح خط تولید دم‌نوش‌های هرمی و رونمایی از برند تجاری (impoherb) یکشنبه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹ از طریق ارتباط مجازی با دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی و حضور جمعی از مدیران پژوهشکده‌های مستقر در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی در محل پژوهشکده‌ی گیاهان دارویی این نهاد برگزار شد.
افتتاح خط تولید دم‌نوش‌های هرمی با کاربرد دارویی/ رونمایی از برند تجاری بین‌المللی پژوهشکده‌ی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

دکتر طیبی، در این مراسم با قدردانی از پژوهشکده‌ی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی برای ثبت این برند بین‌المللی گفت: این پژوهشکده دارای ظرفیت بسیار بالایی درزمینه‌های علمی و فناورانه دارد و علاوه بر برند دارویی نیازمند یک برند غیردارویی بود تا بتواند حضور گسترده‌تری در بازار گیاهان دارویی داشته باشد.

رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: با ثبت این برند در حوزه گیاهان دارویی این پژوهشکده می‌تواند علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، سهم بزرگی در صادرات و خدمت به‌سلامت جامعه ایفا کند.

دکتر رضا غفارزادگان، سرپرست پژوهشکده‌ی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به اهمیت بسته‌بندی و تکنولوژی‌های نوین در حوزه تولید تی‌بگ، تولید دم‌نوش‌های هرمی جزء دانش‌های روز و مهم محسوب می‌شوند.

وی افزود: این دم‌نوش‌های هرمی به علت فیلترهای شفاف و باکیفیتی که دارا هستند و همچنین نداشتن عوارض جانبی فیلترهای معمولی در این بسته‌بندی کیفیت محصولات تولیدشده به‌شدت بالا می‌رود.

سرپرست پژوهشکده‌ی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه این دم‌نوش‌های هرمی ظاهر بسیار شکیل و زیباتری نسبت به دم‌نوش‌های معمولی دارند ادامه داد: از طرفی همه گیاهان به‌کار رفته در فرمولاسیون این دم‌نوش‌ها تحت کنترل کیفی آزمایشگاه‌های پیشرفته این پژوهشکده قرارگرفته‌اند.

دکتر غفارزادگان در خصوص برند تجاری impoherb نیز عنوان کرد: این برند، اولین برند بین‌المللی پژوهشکده‌ی گیاهان دارویی در حوزه تولید دم‌نوش‌های دارویی است و این پژوهشکده تاکنون موفق به اخذ 30 دم‌نوش با این برند از سازمان غذا و دارو شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مجوز صادرات این برند برای کشورهای اروپایی و آمریکایی گرفته‌شده است افزود: در آینده‌ای نزدیک، این دم‌نوش‌ها به کشورهای فوق صادر خواهند شد.