کامبوجا؛ نوشیدنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

۲۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۲۹ کد : ۲۵۶۶۸ پژوهشی
کامبوجا یک نوشیدنی گازدار با طعم ترش و شیرین است که خواص زیادی داشته و از ترکیب چای با مواد حاصل از تخمیر همزیستی یک مخمر اسموفیل و یک باکتری اسید دوست ایجاد و چای آن موجب جلوگیری از بیماری‌هایی مانند انواع سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی شده و موجب تحریک فعالیت‌های کبدی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
کامبوجا؛ نوشیدنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد‌دانشگاهی، مهندس مهرداد کاشفی، کارشناس مرکز خدمات تخصصی آنالیز و فرآوری پژوهشکده گیاهان دارویی اظهار کرد: محققان طب سنتی بر این عقیده هستند که کامبوجا به دلیل روند تخمیر و ترکیباتی مانند اسید استیک و کمپلکس ارزنده‌ای از ویتامین‌های گروه B، یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می‌شود و محیطی فراهم می‌کند که از رشد باکتری‌های آسیب‌رسان پیشگیری می‌کند.

مهندس کاشفی با ذکر این مطلب که اگر دچار استرس و اضطراب شده‌اید می‌توانید به سراغ نوشیدنی کامبوجا بروید در ادامه افزود: وجود ویتامین B و C موجود در کامبوجیا باعث تسکین و کاهش استرس شده، میل و اشتهای عصبی و همچنین خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را نیز کاهش داده و به تقویت حافظه کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: کامبوجا نیز مانند هر پروبیوتیک دیگری سرشار از باکتری های مفیدی است که به اکثر عملکردهای بدن کمک می کنند و یکی از مزایای اصلی این گیاه را پروبیوتیک ها، مخمرها و آنزیم هایی دانست که با تجزیه ی مواد غذایی مصرفی به هضم غذا و جذب هر چه بیشتر مواد مغذی آن کمک می کنند.

کارشناس مرکز خدمات تخصصی آنالیز و فرآوری پژوهشکده گیاهان دارویی در پایان خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که آنتی اکسیدان‌ها برای سلامت بدن لازم و ضروری هستند و این ترکیبات مغذی باعث خنثی شدن اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد در بدن شده و از بروز بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و دیگر بیماری‌های ناشی از آسیب‌های سلولی پیشگیری می‌کنند. بهترین منبع آنتی اکسیدان‌ها، میوه‌ها و سبزیجات تازه هستند اما کامبوچا نیز یکی از منابع خوب و طبیعی آن‌ها محسوب می‌شود. آنتی اکسیدان‌ها حاوی خواص سم زدایی هستند و به تمیزی کبد و پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک زیادی می‌کنند.