تشریح خدمات مرکز درمان در منزل جهاددانشگاهی اصفهان

مدیر مرکز درمان در منزل جهاددانشگاهی اصفهان گفت: این مرکز در کنار سایر مراکز درمان در منزل شهر اصفهان که در بخش خصوصی فعالیت دارند، تنها مرکز فعال سازمان یافته با تعرفه عمومی غیر دولتی در استان اصفهان است که به صورت شبانه روزی فعالیت میکند.
۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۰۱:۴۲ کد : ۲۵۳۰۱ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اصفهان، حسین اثنی عشری در رابطه با خدمات مرکز درمان در منزل جهاددانشگاهی اصفهان، اظهار کرد: خدمات مرکز درمان و مراقبت در منزل مرکزی است که به منظور ارایه خدمات بالینی و انجام تمام دستورات پزشکی و پیراپزشکی، ویزیت بیماران و مراقبت‌های درمانی و توانبخشی در منزل با حداقل مراجعه مستقیم بیمار به مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی از آبان سال ۱۳۹۸ با مجوز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایجاد شده است.
تشریح خدمات مرکز درمان در منزل جهاددانشگاهی اصفهان

وی افزود: این مرکز در کنار سایر مراکز درمان در منزل شهر اصفهان که در بخش خصوصی فعالیت دارند، تنها مرکز فعال سازمان یافته با تعرفه عمومی غیر دولتی در استان اصفهان است که به صورت شبانه روزی فعالیت می کند. همچنین این مرکز پس از مرکز درمان در منزل جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران دومین مرکز در میان واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی است که ایجاد شده و به بهره برداری رسیده است.
 
مدیر مرکز درمان در منزل جهاددانشگاهی اصفهان، گفت: اصفهان به عنوان یکی از کلانشهرهای ایران با معضلات ترافیک شهری و آلودگی هوا همواره عجین شده است. با توجه به تراکم مراکز درمانی در مناطق مرکزی شهر و با در نظر گرفتن حجم بالای ترافیک در این مناطق و سختی انتقال بیماران مزمن، سالمند، کودکان، مادران باردار و ... چه از نظر ناتوانی بیماران و چه از نظر وجود آلاینده‌های هوا و تشدید بیماری های آنها و به ویژه در شرایط فعلی انتشار بیماری کرونا و ازدحام مراجعه‌کننده در مراکز درمانی دولتی و حتی خصوصی و احتمال انتقال آلودگی در این شرایط، ارایه خدمات درمان و مراقبت در منزل برای بیماران بسیار به صرفه و امن خواهد بود و طبیعتا با توجه به توجیه‌ اقتصادی و سهولت کار برای آن ها و خانواده‌هایشان، بیماران به استفاده از این خدمت و پرداخت هزینه برای آن رغبت دارند.
 
اثنی عشری افزود: بخشی از خدمات قابل ارایه در این مرکز که توسط پزشک، پرستار و پیراپزشکان ارایه می شود شامل ویزیت پزشک عمومی و متخصص در منزل، ارایه خدمات پرستاری در منزل، ارایه خدمات فیزیوتراپی، کار درمانی و توانبخشی، تزریقات، پانسمان و وصل سرم در منزل با دستور پزشک، انجام نمونه‌گیری خون و ادرار با دستور پزشک برای انواع آزمایشات، مدیریت زخم (پای دیابتی، زخم بستر، سوختگی و استومی ها) و صدور گواهی فوت است.
 
وی ادامه داد: خدمات مراقبت های زنان و مامایی، انجام اقدامات تشخیصی اولیه مثل رادیوگرافی، پرتابل، گرفتن نوار قلب با دستور پزشک، انجام اقدامات اولیه درمانی مثل انواع سونداژ، شستشوی معده و اتل گیری زیر نظر و دستور پزشک، ارایه مشاوره روانپزشکی، طب پیشگیری، تغذیه و رژیم درمانی در منزل، تهیه داروی تجویز شده توسط پزشک و ارایه به بیمار از دیگر خدمات قابل ارایه "مرکزِ درمان در منزل جهاددانشگاهی اصفهان" است.
 
مدیر مرکز درمان در منزل جهاددانشگاهی اصفهان، خاطرنشان کرد: این مرکز از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در کنار سایر کارکنان بخش درمان خدمت رسانی به همشهریان را آغاز کرد و تا کنون نیز با ارایه خدمات ویژه و هدفمند در کنار مردم در مبارزه با این بیماری به یاری آن ها شتافته است.

شهروندان اصفهانی می توانند جهت دسترسی به هر یک از خدمات ارایه شده در مرکز با شماره 36936 تماس بگیرند تا همکارانِ واحدِ پیامِ ما در مرکز پاسخگوی آن ها باشند.