معاون آبزی‌پروری شیلات استان تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در حوزه شیلات گلستان

معاون آبزی‌پروری شیلات گلستان گفت: طی نشستی در راستای بهره‌وری از تجارب علمی و تخصصی جهاددانشگاهی مقررشد از ظرفیت‌های این نهاد در جهت توسعه حوزه‌های مختلف از جمله شیلات استفاده شود.
۰۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۳ کد : ۲۴۹۱۱ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی گلستان ،محمود سقلی معاون آبزی‌پروری شیلات گلستان با اعلام این خبر گفت: در این نشست، شیلات استان با توجه به متفاوت بودن فاکتورهای فیزیکی وشیمیایی آب دریای خزر با آب خلیج فارس، خواستار حمایت علمی و فنی کارشناسان جهاددانشگاهی در راستای تکثیر انبوه میگوی وانامی، در گلستان شد.
استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در حوزه شیلات گلستان

وی افزود: با توجه به اینکه پروژه پرورش ماهیان خاویاری یکی از مهم‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی شیلات استان است، امیدواریم بتوانیم با تکیه بر تجارب و دانش کارشناسان جهاددانشگاهی، در زمینه کوتاه کردن دوران رشد و بلوغ جنسی ماهیان خاویاری گام‌های مهمی برداریم.

معاون آبزی‌پروری شیلات گلستان بیان کرد: در این نشست مقرر شد در صورت پرداخت ۵۰ درصد هزینه‌های پروژه‌ها از سوی استان، ۵۰ درصد باقیمانده را جهاددانشگاهی پرداخت کند.

 سقلی یادآور شد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و استانداری گلستان، مقرر شد این نهاد در زمینه‌های مختلف از جمله مشارکت در طرح کاربردی و توسعه‌ای در زمینه کشاورزی از جمله ماهیان خاویاری، میگو و پرورش ماهی در قفس و پن همکاری لازم را با سازمان جهاد کشاورزی و شیلات استان داشته باشد.