با هدف ساخت قطعات و تجهیزات صنایع معدنی؛

تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی کرمان با شرکت صنعتی قطعه گستر امضا شد

با هدف ساخت قطعات و تجهیزات صنایع معدنی تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی کرمان با شرکت صنعتی قطعه گستر منعقد شد.
۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۶ کد : ۲۴۷۴۶ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، نشست مشترک با حضور دکتر مهدی بازمانده سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان و معاونان این نهاد با محمدرضا نعمت اللهی مدیرعامل شرکت صنعتی قطعه گستر کرمان در محل کارخانه قطعه گستر با موضوع امضای تفاهم نامه همکاری علمی و اجرایی در زمینه طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات صنعتی برگزار شد.
تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی کرمان با شرکت صنعتی قطعه گستر امضا شد

در ابتدا محمدرضا نعمت اللهی مدیرعامل گروه صنعتی قطعه گستر کرمان با تاکید به نقش دانشگاه ها و مراکز علمی در پیشرفت صنایع دنیا، گفت: ارتباط با مراکز علمی، لازمه پیشرفت صنایع و دوام آنها است و فعالیت دانشگاه و صنعت در کنار هم به توسعه اقتصاد منجر خواهد شد.

وی بیان کرد:  پیرو سخنان مقام معظم رهبری دررابطه با جهش تولید و طبق پیگیری ها و حمایت های رییس دادگستری استان و دادستان استان کرمان، حق صنعت کار، حق کارگر و حق کرمانی ها در صنایع و معادن استان باید گرفته شود و قطعات با کیفیت تولید شده در سطح استان باید جایگزین قطعات بی کیفیت تولید شده خارج از استان شود.

محمدرضا نعمت اللهی با بیان اینکه با عزم راسخ صنعت کاران استان، بخصوص مجموعه قطعه گستر و جهاددانشگاهی استان کرمان در بحث دریافت پروژه های بزرگ و اساسی صنایع و معادن استان وارد شده ایم، اظهار کرد: درصورت تولید انبوه قطعات مورد نیاز صنایع و معادن در سطح استان کرمان، تحول بزرگی در بحث اشتغال جوانان استان و پیشرفت استان بوجود خواهد آمد.

مدیرعامل گروه صنعتی قطعه گستر کرمان با بیان اینکه ما کرمانی ها می توانیم، بیان کرد: تولید قطعات به روز دنیا در مجموعه قطعه گستر با همکاری جهاددانشگاهی استان کرمان و با مطالبه گری متفکران، اندیشمندان، دانشگاهیان، مدیران استانی و کرمانی ها به راحتی قابل انجام است و این دو مجموعه توان سرمایه گذاری علمی و اجرایی در انجام این هدف از صفر تا صد را دارا می باشند.

وی راز موفقیت صنایع بزرگ را در دستان پرتوان استادان علمی دانست و با تاکید بر اینکه مجموعه ما با مجموعه جهاددانشگاهی با هم افزایی با یکدیگر آماده خدمت رسانی به صنایع و معادن استان کرمان و حتی استان های دیگر هستیم، گفت: با همت والای خود برای رفع مشکلات استان پرتلاش هستیم و خداوند به ما لطف داشته که دراستان کرمان با نعمت های خدادادی فراوان زندگی میکنیم و اگر از این نعمات خداوند استفاده نکنیم، کفرنعمت است.

وی امضای تفاهم نامه بین دو مجموعه را حرکت اساسی در استان دانست و گفت: ما در بحث تولید قطعات صنایع و معادن از هیچ کاری فروگذار نخواهیم شد و از این به بعد قطعاً شاهد دستاوردهای بزرگی در بحث صنایع و معادن استان خواهیم بود.

در ادامه این نشست دکتر بازمانده سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان  با بیان اینکه کارخانه قطعه گستر مایه افتخار استان کرمان است، اعلام کرد: جای تاسف است که خط تولید در این مجموعه در یک شیفت کار می‌کند در صورتی که ظرفیت این کارخانه چه در بحث ابزار کار، فضا و نیروی انسانی تا ۳ شیفت کاری است.

وی تاکید کرد:  ما باید قطعات مورد نیاز صنایع و معادن استان کرمان را در خود استان تولید نماییم واین امر وظیفه ماست و قطعاً جهاددانشگاهی با مجموعه قطعه گستر در کنار یکدیگر با توکل بر خدا و با هم افزایی ویژه بر روی این مسئله کار خواهیم کرد.

سرپرست جهاددانشگاهی اظهار کرد: رویکرد جهاددانشگاهی و مجموعه قطعه گستر بحث صنایع و معادن است و علاوه بر قطعاتی که در زمان های گذشته در این مجموعه تولید شده است تصمیم داریم با استفاده از دانش متخصصان و جهاددانشگاهی قطعات جدیدی را تولید کرده و گام‌های موثری را در استان و کشور برداریم.

وی تاکید کرد: توان طراحی کارخانه های فراوری مواد معدنی و ساخت تجهیزات آن در استان کرمان وجود دارد و اظهار امیدواری کرد با تعامل جهاددانشگاهی و شرکت صنعتی قطعه گستر این مهم محقق خواهد شد.

در جریان این بازدید رییس و معاونان جهاددانشگاهی استان کرمان از قسمت های پلیمر، متالوژی و ریخته گری، ماشین سازی و کارگاه ساخت مته های صنعتی بازدید کردند.

گفتنی است، مجموعه قطعه گستر تا کنون ۲۵۰۰ قطعه پیچیده مربوط به صنایع معدنی را که ساخت کشورهای اروپایی بوده را بومی سازی و کشور را از واردات آنها بی نیاز کرده است و دارای پنج واحد حرفه ای‌ کارخانه مرکزی ماشین سازی و ساخت تجهیزات فولادی، کارخانه ساخت ابزار و مته های صنعتی، کارخانه تخصصی لاستیک، کارخانه تخصصی پلیمر، کارخانه تخصصی متالوژی و ریخته گری فولادهای متنوع می باشد.