بازدید سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان از کارخانه استیل فولاد بافت

۱۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۴ کد : ۲۴۴۱۲ پژوهشی
دکتر مهدی بازمانده سرپرست جهاددانشگاهی کرمان از کارخانه استیل فولاد بافت بازدید کرد.
بازدید سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان از کارخانه استیل فولاد بافت

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان در این نشست تبدیل شدن استان کرمان به قطب فولاد کشور را یکی از چشم‌اندازهای استان برشمرد و در ادامه به ظرفیت‌های معدنی و صنعتی استان کرمان اشاره و تصریح کرد: با توجه به پتانسیل های بالای استان کرمان در حوزه معدنی و وجود شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی در این استان، رویکرد جدید فعالیت های جهاددانشگاهی استان روی موضوع صنعت و معدن خواهد بود.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی نیاز استان را در زمینه های صنعتی و معدنی شناسایی کرده و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی مناسب و با همکاری سایر نهادهای مرتبط در این حوزه، تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع فولاد استان را  بومی‌سازی کرده و در داخل استان تولید کنیم.

بازمانده یکی از موضوعات در دستور کار جهاددانشگاهی را بحث بومی سازی قطعات صنعتی و معدنی عنوان کرد و گفت: تصفیه آب یکی از موضوعات مهم در کارخانه های گندله سازی و آهن اسفنجی است، استفاده از آب بی کیفیت در فرآیند تولید، هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات به جهت مشکلات خوردگی افزایش و کاهش کیفیت محصول را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی طرحی دارد که فرآیند تصفیه آب را به بهترین شکل ممکن انجام خواهد داد خاطر نشان کرد، کاهش گوگرد در فرآیند تولید آهن اسفنجی و تولید محصول با حداکثر عیار آهن و حداقل عیار گوگرد از دیگر طرح های جهاددانشگاهی خواهد بود.

 در ادامه دکتر جعفری مدیر کارخانه فولاد بافت اظهار کرد: در این کارخانه حدود ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۸۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند که ۹۵ درصد از پرسنل این کارخانه را افراد بومی و ۵ درصد از آنها را افراد غیربومی تشکیل می دهند.

دکترجعفری با اعلام اینکه بحث آموزش و پژوهش برای مجموعه‌ ما بسیار مهم است گفت: در بحث آموزش و پژوهش در حوزه های مختلف از هم افزایی با مجموعه جهاددانشگاهی استقبال می کنیم.

وی با اعلام اینکه به دلیل تحریم های به وجود آمده از سوی کشورهای دیگر بعضی از قطعات دستگاه ها در این کارخانه موجود نمی باشد از جهاددانشگاهی خواستار شد که این قطعات به همت این نهاد در داخل استان تولید شود.

مدیر کارخانه فولاد بافت با بیان اینکه در این کارخانه در بحث کنترل کیفیت توانستیم ISO۹۰۰۱ و ISO۱۷۰۲۵ را که مربوط  به آزمایشگاه‌ها است را دریافت کرده، که  ISO۱۷۰۲۵ به عنوان آزمایشگاه مرجع شناخته می شود افزود:در استان فقط گل‌گهر سیرجان، فولاد بردسیر و ما توانستیم ISO۱۷۰۲۵ را دریافت نماییم.

 وی با بیان اینکه ماده ورودی این کارخانه گندله است و پس از فرآیندهایی تبدیل به آهن اسفنجی می شود، گفت: در فاز یک این کارخانه تولید آهن اسفنجی با ظرفیتی بالغ بر ۸۰۰ هزار تن در سال در حال انجام است و در سال تقاضای ۵ میلیون تن خرید را داریم. همچنین فاز دو با هدف تولید ۲.۵ میلیون تن گندله و ۸۰۰ هزار  تن آهن اسفنجی در حال ساخت می باشد.
در پایان نشست معاونان و برخی از مدیران جهاددانشگاهی استان کرمان به ارایه پیشنهاداتی در زمینه مبحث آب در کارخانه ها، روانشناسی پرسنل صنعت و معدن، ممیزی انرژی در صنعت و ... پرداختند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی واحد کرمان کارخانه استیل فولاد بافت