دکتر طیبی در نشست مشترک با تعدادی از نمایندگان مردم گلستان در مجلس تاکید کرد:

راه‌اندازی دهکده‌ی گیاهان دارویی و مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در گلستان / گسترش همکاری‌های پژوهشی

رییس جهاددانشگاهی در نشست مشترک با تعدادی از نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی بر گسترش همکاری‌های پژوهشی این نهاد در استان گلستان تاکید کرد.
۰۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۶ کد : ۲۴۲۳۲ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، دوشنبه ۵ آبان ماه در نشست مشترک با تعدادی از نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان که در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد به تسریع در اجرای پروژه دهکده‌ی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان گلستان در شهرستان گالیکش اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حمایت‌های نمایندگان محترم استان و مسوولان استانی و تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌ها شاهد راه‌اندازی این دهکده باشیم.
راه‌اندازی دهکده‌ی گیاهان دارویی و مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در گلستان / گسترش همکاری‌های پژوهشی

وی در ادامه با اشاره به وجود حدود 5 هزار زوج نابارور در گلستان عنوان کرد: با همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی گلستان و پژوهشگاه‌های رویان و ابن‌سینای جهاددانشگاهی می‌توان به حل مشکلات زوج‌های نابارور این استان کمک کرد.

رییس جهاددانشگاهی همچنین به پروژه تحقیقاتی کاهش زمان تخم‌ریزی ماهیان خاویاری از ۷ سال به 3 سال در استان گلستان اشاره کرد و گفت: محققان جهاددانشگاهی واحد گرگان درصدد هستند که با انجام اقدامات ژنتیکی روی ماهیان خاویار، در راستای افزایش این نوع ماهی گام بردارند. در این زمینه اگر جهاد کشاورزی استان بودجه‌ای را برای این کار تحقیقاتی تأمین کند، جهاددانشگاهی نیز معادل همان بودجه را تخصیص خواهد داد.
دکتر طیبی به همکاری مشترک جهاددانشگاهی و سازمان اوقاف برای اصلاح نژاد دام‌های سنگین نیز اشاره کرد و افزود: اکثر دام‌های سنگین استان گلستان (عمدتاً گاو هلشتاین) هستند که درصد چربی شیر پایینی دارند، در این رابطه می‌توان روند انتقال جنین‌های مرغوب به استان گلستان را تسریع کرد و جهاد کشاورزی استان نیز دام‌های مرغوب را شناسایی و برای تولید جنین‌های مرغوب به پژوهشگاه ابن‌سینا و شرکت مربوطه معرفی کند.

گفتنی است غلامرضا منتظری، رمضانعلی سنگدوینی، دکتر رضا آریان پور و دکتر نقلیچ شادمهر از نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس، مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، عباس اغنامی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان و دکتر محمدرضا هنرور معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان به همراه دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری و دکتر مهدی باصولی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی و مهندس سیدعزیز موسوی سرپرست جهاددانشگاهی استان گلستان از دیگر شرکت کنندگان این نشست مشترک بودند.