مدیر مرکز خدمات تخصصی تولید گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گلستان:

توزیع بیش از ۵۰۰ هکتار بذرسیاه دانه دراستان گلستان

مدیر مرکز خدمات تخصصی تولید و فراوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گلستان گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰هکتار بذر سیاهدانه دراستان گلستان توزیع شده است.
۰۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۵ کد : ۲۴۱۲۹ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان گلستان مصطفی حمیدی اظهارکرد: این‌ بذردرشهرستان‌های گرگان،کردکوی،علی اباد،مینودشت،گنبدکاووس،کلاله،گالیکش،مراوه تپه دراین شهرستان ها توزیع شده است.
توزیع بیش از ۵۰۰ هکتار بذرسیاه دانه دراستان گلستان

وی ادامه داد: سیاهدانه دارای خواص دارویی ضد سرطانی،ضد حساسیت،ضد دیابت و ضد میکروبی است. همچنین دانه های این گیاه به عنوان بادشکن ،قاعده آور،مسهل،شیرافزا و ضدیبوست کاربرد دارد.

حمیدی  یاداور شد:سیاه دانه یکی از گیاهان دارویی است که در بعضی از نقاط ایران به صورت خودرو وجود دارد و در برخی نقاط دیگر، به صورت زراعی کشت و کار می شود و مصارف گسترده ای در صنایع غذایی و دارویی کشور دارد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی تولید وفراورده گیاهان دادویی جهاددانشگاهی  گلستان بیان کرد:بذر توزیع شده در استان رقم پاکوتاه بوده که زودرس می باشد و دارای عملکرد مطلوب نیز هست. باتوجه به شرایط آب و هوایی استان رقم پاکوتاه بین ۷۰۰کیلوگرم تا یک تن پیش بینی عملکرد خواهد داشت.

حمیدی گفت :تاریخ کشت مناسب این گیاه آبان ماه و نیمه اول آذر می باشد وبا توجه به نزدیک شدن به تاریخ کشت  کشاورزان می توانند جهت دریافت راهنمایی های فنی و مشاوره کشت به مرکز خدمات تخصصی جهاددانشگاهی استان گلستان مراجعه کنند

وی افزود:این گیاه به هوای سرد حساس بوده وکشت درمناطقی که سرمای طولانی زیر صفردارند به صورت بهاره انجام می شود ولی درسایر مناطق کشت آن به صورت پاییزه است