دستگاه پیشرفته «تست هورمون» در جهاد دانشگاهی قزوین رونمایی شد

با حضور نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و به همت خیرین دستگاه «تست هورمون» تمام اتوماتیک در جهاددانشگاهی آغاز به کار کرد.
۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۲ کد : ۲۴۰۰۶ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی قزوین، فاطمه محمدبیگی در حاشیه بازدید از مرکز درمان جهاد‌دانشگاهی قزوین گفت: در شروع کار به‌عنوان نماینده مجلس تلاش کردیم در حوزه درمان استان قزوین اقدامات ویژه‌ای صورت بگیرد، در همین راستا طی نشستی با مجمع خیرین کشور و استان نیازهای درمانی قزوین را احصا کردیم.
دستگاه پیشرفته «تست هورمون» در جهاد دانشگاهی قزوین رونمایی شد

وی افزود: لیست موارد موردنیاز به مجمع خیرین کشور ارسال شد و باهمت خیرین کشوری و استانی توانستیم دستگاه تست هورمون تمام‌اتوماتیک تهیه کنیم و این دستگاه در اختیار جهاددانشگاهی قزوین قرار گرفت.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ارزش این دستگاه در زمان تهیه ۸ میلیارد ریال بود که هم‌اکنون با توجه به افزایش قیمت‌های موجود می‌توان گفت ارزش فعلی دستگاه ۲۹ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: پیش‌ازاین یک نمونه از این دستگاه در استان قزوین موجود بود، دستگاه مذکور این قابلیت را دارد که در هر ساعت ۵۰۰ تست هورمونی را بررسی و طی نیم ساعت پاسخ بدهد.

محمدبیگی یادآور شد: دستگاه تست هورمون قابلیت انجام بیش از ۶۰ نوع تست را دارد و در تشخیص بیماری‌های مختلف به‌ویژه مشکلات حوزه باروری کمک کند، درواقع این دستگاه در بحث ناباروری دارای اهمیت بسیاری است.

وی افزود: با توجه به‌سرعت کار دستگاه زمان پاسخگویی به حداقل می‌رسد از طرفی با توجه به خدمات ارزان‌قیمت جهاددانشگاهی قیمت تمام‌شده تست برای آزمایش دهندگان کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جهاددانشگاهی سرعت خوبی در ارائه عملکرد دارد و تلاش کرده است که دسترسی مردم به خدمات آزمایشگاهی را تسهیل کند، با توجه به پویایی که در جهاددانشگاهی وجود دارد خیرین تمایل دارند به این حوزه کمک کنند.

وی عنوان کرد: امیدواریم در آینده شاهد مشارکت بیشتر خیرین در حوزه ناباروری و توسعه تجهیزات مربوط به آن باشیم، با شناخت خدمات موردنیاز می‌توانیم از ظرفیت بیشتر خیرین استانی و کشوری استفاده کنیم.

محمدبیگی یادآور شد: مسئول دانشگاه علوم پزشکی قزوین حمایت خوبی از جهاددانشگاهی دارد، امیدواریم سایر مسئولان استانی نیز از این نهاد فعال، پویا و به‌روز حمایت بیشتری داشته باشند.