نماینده‌ی مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ظرفیت‌های فراوان جهاددانشگاهی برای پیشرفت استان گلستان/ کمک پژوهشگاه رویان به زوج‌های نابارور استان

نشست مشترک سرپرست جهاددانشگاهی استان گلستان با نماینده‌ی مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ظرفیت‌های بالای جهاددانشگاهی و قابلیت اجرا در استان گلستان، برگزار شد.
۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۹ کد : ۲۴۰۰۴ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی گلستان، سید عزیز موسوی سرپرست جهاددانشگاهی گلستان در این نشست اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۹ تشکیل شده است که پژوهشگاه رویان و ابن‌سینای جهاددانشگاهی و پژوهشکده گیاهان دارویی بخشی از ظرفیت‌های مجموعه‌های جهاددانشگاهی است و جهاددانشگاهی استان گلستان در بخش‌های فرهنگی، آموزشی، اشتغال و پژوهشی در حال فعالیت است و اشتغال را در دستور کار قرار داده است. دوره‌های آموزشی متناسب با اشتغال در این واحد برگزار می‌شود.
ظرفیت‌های فراوان جهاددانشگاهی برای پیشرفت استان گلستان/ کمک پژوهشگاه رویان به زوج‌های نابارور استان

سرپرست جهاددانشگاهی گلستان اظهار کرد: دهکده گیاهان دارویی استان گلستان واقع در گالیکش که در شورای اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۶ مصوب شده و بهره‌برداری از آن به جهاددانشگاهی واگذار شده است و تاکنون ۸۰ درصد زیرساخت‌های این پروژه انجام شده است.

وی بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به جهاددانشگاهی محول شده است و در این راستا باید ۲۳۰۰ نفر را در استان به اشتغال پایدار برسانیم و این طرح متکی به وام نیست.

رمضان‌علی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در این نشست بیان کرد: جهاددانشگاهی ظرفیت های بسیار زیادی دارد که قابلیت این را دارد در استان گلستان اجرا شود و این استان ظرفیت های بسیار زیادی در عرصه های مختلف را دارا است.

سنگدوینی گفت: جلساتی با مدیران بانکی در استان داشتیم  و چند بانک اعلام آمادگی کردند که در بخش های مختلف استان سرمایهگذاری کنند.

وی خاطر نشان کرد: در استان گلستان تعداد زیادی زوج نابارور داریم که پژوهشگاه رویان می تواند در زمینه درمان این زوج های نابارور ورود پیدا کند.

سرپرست جهاددانشگاهی گلستان اظهار کرد: ما به ظرفیت های جهاددانشگاهی که یک نهاد انقلابی است اعتقاد داریم و این نهاد می‌تواند به پیشرفت استان گلستان کمک زیادی کند.