مدیر گروه پژوهشی اقتصاد گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی تشریح کرد:

مهم‌ترین معضل گردشگری ایران

۲۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۲ کد : ۲۳۸۵۲ پژوهشی
مدیر گروه پژوهشی اقتصاد گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی گفت: حساب‌های اقماری گردشگری، چارچوب استاندارد بین‌المللی آمار بخش گردشگری است که با وجود گذشت قریب به ۲۵ سال از اجرای آن در سطح بین‌المللی هنوز در ایران تهیه نشده است و این معضلی برای گردشگری کشور است.
مهم‌ترین معضل گردشگری ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر جواد برایت با بیان این مطلب افزود: پایه و بنای تمام مطالعات، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در همه حوزه‌ها آمار و اطلاعات است که بخش گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گفته وی، صنعت گردشگری ایران، یکی از ضعیف‌ترین بخش‌های آماری را دارد و این خود باعث می‌شود که سیاست‌گذار نتواند حمایت لازم را از فعالان بخش گردشگری داشته باشد.

عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از راه‌کارهای اساسی که در سال ۱۹۹۵ میلادی یعنی قریب به ۲۵ سال قبل در سطح بین‌المللی برای رفع این معضل اجرا شد، تدوین چارچوب استانداردی بود که تمام کشورها بر اساس آن آمارهای گردشگری خود را در قالب حساب‌هایی تحت عنوان «حساب‌های اقماری گردشگری» تهیه کنند.

دکتر براتی خاطرنشان کرد: حساب‌های اقماری گردشگری در ایران در سال ۱۳۸۷ استارت خورد، اما تاکنون که بیش از ۱۲ سال می‌گذرد هنوز تهیه نشده و پیش‌بینی می‌شود که در یکی دو سال آینده نیز این اتفاق نیفتد.


نظر شما :