همزمان با هفته سلامت بانوان؛

ارایه خدمات سلامت زنان درکلینیک سلامت خانواده جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

۲۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵ کد : ۲۳۷۴۱ پژوهشی
مدیر درمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به سلامت بانوان به عنوان محور اصلی سلامت جامعه، از ارایه خدمات تخصصی کلینیک سلامت خانواده جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با تسهیلات ویژه به مناسبت هفته سلامت بانوان خبر داد.
ارایه خدمات سلامت زنان درکلینیک سلامت خانواده جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، مدیر درمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به سلامت بانوان به عنوان محور اصلی سلامت جامعه، از ارایه خدمات تخصصی کلینیک سلامت خانواده جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با تسهیلات ویژه به مناسبت هفته سلامت بانوان خبر داد.

دکتر اکرم اسماعیلی در آستانه هفته سلامت بانوان با تاکید بر اهمیت توجه به سلامت بانوان به عنوان محور اصلی سلامت خانواده و جامعه، اظهار کرد: این در حالیست که اکثر بانوان تمام توجه خویش را به حفظ و ارتقای سلامت سایر اعضای خانواده معطوف کرده و بعضا از سلامت خود غافل بوده و رسیدگی به این مهم و انجام معاینات دوره‌ای و غربالگری‌های مختص به گروه بانوان را در اولویت برنامه‌های خود قرار نمی‌دهند.

وی اشاره کرد: هدف از نام گذاری یک هفته از سال به عنوان هفته ملی سلامت بانوان، تشویق زنان به خودمراقبتی و توجه به سلامت خویش بوده و همه ارگان ها و سازمان ها را برآن داشته تا به تدوین و اجرای برنامه‌های مرتبط با سلامتی زنان بپردازند.

مدیر درمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تمرکز برنامه‌های هفته سلامت بانوان امسال بر موضوع پاندمی کووید 19، اظهار کرد: خانم ها باید بدانند که توجه به سلامتی، خودخواهی نبوده بلکه با حفظ و ارتقای سلامت خانواده و درافق بزرگتر کنترل بیماری‌ها و ارتقای سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد.

دکتر اسماعیلی با اشاره به اهمیت حضور بانوان در برنامه‌های خودمراقبتی و غربالگری سلامت، تصریح کرد: طی بحران کرونا، خانواده‌ها و به خصوص زنان استرس بسیاری جهت حفظ سلامت خانواده متحمل می‌شوند که ممکن است سلامت ایشان را تحت الشعاع قراردهد. از اینرو توجه به برخی نکات و محورها بیش از پیش در حفظ  و ارتقای سلامت بانوان و کنترل شرایط اهمیت دارد.

وی افزود: کنترل و مدیریت بیماری های زمینه ای، کنترل وزن، پیروی از سبک زندگی و تغذیه سالم، ورزش، بهبود وضعیت خواب، عدم مصرف دخانیات و مشروبات الکلی، کنترل استرس، ارتقای سلامت روان همگی در حفظ و ارتقای سلامت زنان نقش موثری دارد. بانوان می توانند با مشورت پزشک و بهره گیری از مشاوره های روانشناسی در این مسیر گام بردارند.

مدیر درمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ارایه کلیه خدمات تخصصی سلامت خانواده و سلامت بانوان در کلینیک‌های تخصصی نورین جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: علاوه بر ارایه خدمات درمانی و تخصصی در حوزه بیماری‌های زنان، مشاوره و غربالگری انواع سرطان‌های زنان، درمان مشکلات زناشویی ناشی از شیمی درمانی و سایر روش‌های درمان سرطان، معاینات دوره‌ای، پاپ اسمیر و مشاوره و درمان مشکلات و اختلالات زناشویی در این مرکز ارایه می‌شود.

دکتر اسماعیلی با اشاره به ارایه کلیه خدمات سلامت زنان در این مرکز تخصصی با 35 درصد تخفیف به مناسبت هفته سلامت بانوان، بیان کرد:‌ علاوه بر خدمات درمانی و تخصصی حوزه زنان، مشاوره و ویزیت دندانپزشکی، ارایه کلیه خدمات پوست و لیزر، ارایه مشاوره‌های سلامت روان، ارزیابی جامع سلامت سالمندان و سایر خدمات این مرکز از تاریخ 20 تا 30 مهرماه با در نظر گرفتن تخفیف ویژه برای بانوان ارایه می‌شود.