خواص شگفت انگیز زرشک را دست کم نگیرید

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: میوه زرشک، مقوی کبد و معده است، عطش و صفرا را برطرف می کند و برای درمان زخم های گوارشی و یبوست از آن استفاده می شود.
۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۵ کد : ۲۳۶۷۹ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، محسن پویان مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، گفت: زرشک از گذشته های دور به عنوان دارو و درمان استفاده می شود.
خواص شگفت انگیز زرشک را دست کم نگیرید

وی اظهار کرد: میوه زرشک، مقوی کبد و معده است، عطش و صفرا را برطرف می‌کند و برای درمان زخم های گوارشی و یبوست از آن استفاده می شود. پویان زرشک را اشتهاآور و برای سوزش و انقباضات معده مفید دانست و افزود: میوه آن حاوی ویتامین C و برای فعالیت دستگاه ایمنی بدن، اثربخش است و جذب آهن در بدن را تحریک و از خون ریزی های مزمن جلوگیری می کند. افزون بر این در طب هومیوپاتی از میوه آن برای بیماری های نقرس، دفع سنگ کلیه، روماتیسم، اختلالات کبدی و کیسه صفرا استفاده می شود.

به گفته وی، مصرف این محصول برای کاهش تری گلیسیرید خون، گلو درد، عفونت مثانه و ریه ها، کاهش درد در ناحیه قفسه سینه، درمان بیماری مالاریا، رفع جوش و دمل، بیماران مبتلا به آسم، رفع سوء هاضمه، سرطان های شکمی و غده های کبدی و ... مفید است و مصرف پوست ریشه، ضربان قلب را تنظیم و به انقباض عضلات قلب کمک می کند و برای درمان واریس مفید است.