در راستای انجام پژوهش‌های کاربردی ـ مطالعاتی به صورت مشترک انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین جهاددانشگاهی فارس و دانشگاه سلمان فارسی کازرون

تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی فارس با دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی به امضا روسا و معاونان آموزشی این دو نهاد علمی و پژوهشی رسید.
۱۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۹ کد : ۲۳۶۳۴ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، در نشستی که به میزبانی جهاددانشگاهی فارس و با حضور بابایی رییس و جمعی از معاونان این نهاد و فاضل‌نیا رییس دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی فارس با دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی به امضا روسا و معاونان آموزشی این دو نهاد علمی و پژوهشی رسید.
امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین جهاددانشگاهی فارس و دانشگاه سلمان فارسی کازرون

از مفاد مندرج در این تفاهم‌نامه می‌توان به تدوین و اجرای برنامه‌های توانمندسازی با رویکرد مهارت‌محور و فناورمحور، انجام پژوهش‌های کاربردی ـ مطالعاتی به صورت مشترک، ایجاد زمینه‌های لازم برای اجرای طرح‌های پژوهشی، بهره‌مندی دو طرف از امکانات سخت‌افزاری و توانمندی‌های علمی، همکاری در برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی، همکاری مشترک در راه‌اندازی مراکز پژوهشی و خدمات تخصصی و برخی موارد دیگر اشاره کرد.

رییس جهاددانشگاهی فارس ، با تاکید بر ضرورت همکاری‌های مشترک بین نهادهای علمی، بیان کرد: جهاددانشگاهی با رویکردهایی کاربردی که در حوزه‌های آموزش و پژوهش دارد، می‌تواند در کنار دانشگاه‌های معتبر کشور به ارایه خدمات گوناگون پرداخته و در این راستا برای ارتقائ سطح علمی و کاربردی نمودن آموزش‌ها و ارایه‌ی مهارت به طیف‌های مختلف جامعه ارایه خدمات داشته باشد.

دکتر مظاهر بابایی استفاده از پژوهش‌های فناورانه و کاربردی در کنار آموزش‌های صفر تا صد در چرخه‌ی مهارتی را از رویکردهای برجسته جهاددانشگاهی برشمرد و افزود: همکاری و تعامل با نهادهای علمی و معتبری مانند دانشگاه سلمان فارسی کازرون را جزو مأموریت‌های این نهاد می‌دانیم و امیدواریم به دنبال امضا تفاهم‌نامه‌ی مشترک، بتوانیم شاهد آغاز فصل مناسب و اثرگذاری از فعالیت‌های موثرتر دانشگاهی در سطح شهرستان کازرون باشیم. 

رییس جهاددانشگاهی استان فارس همچنین بافت اجتماعی و گرایش عمومی مردم کازرون به حمایت از فعالیت‌های دانشگاهی را از بسترهای مناسب برای توسعه‌ی موثر فعالیت‌های علمی در سطح این شهرستان برشمرد و گفت: در صورتی که مجموعه مدیریتی شهرستان کازرون بتواند امکانات لازم را فراهم کند، ما می‌توانیم مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده را با همکاری و پشتیبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این شهرستان ایجاد کنیم. با توجه به شناختی که از مردم کازرون داریم و اینکه همیشه شاهد بوده‌ایم این مردم به دنبال علم و تحصیل و خلاقیت و نوآوری بوده‌اند، این مسئله دور از دسترس نیست. 

رییس دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز، در این نشست ضمن قدردانی از روحیه تعامل‌گرای مستتر در سطح مدیریت و ارکان مختلف جهاددانشگاهی استان فارس، بر ضرورت استفاده از چنین ظرفیتی برای توسعه منطقه تأکید و خاطرنشان کرد: یکی از بسترهای اساسی توسعه، هم‌افزایی میان نهادها و دستگاه‌هایی است که با رویکردهای علمی به دنبال حل مسائل جامعه هستند.

دکتر غریب فاضل‌نیا ادامه داد: امیدواریم به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه سلمان فارسی کازرون و جهاد دانشگاهی استان و با هرچه شفاف‌تر شدن مسیرها و بسترهای همکاری‌های مشترک، بتوانیم از مجموعه‌ی توانمندی‌های علمی و فرهنگی هر دو طرف برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه استفاده کنیم.

فاضل‌نیا با اشاره به انتظارات عمومی مردم در شهرستان کازرون و مناطق پیرامون آن از دانشگاه سلمان فارسی و با قدردانی از پیگیری‌های مدیر جهاد دانشگاهی واحد کازرون، برای انعقاد این تفاهم‌نامه، افزود: مطالبه عمومی مردم این است که دانشگاه سلمان فارسی را پیشران توسعه قرار دهیم و خدمات آن را به سطوح مطلوب‌تری ارتقا دهیم که این مهم جز با گام‌های بلند و جهادگونه محقق نمی‌شود.

رییس دانشگاه سلمان کازرون گفت: خوشبختانه جهاددانشگاهی نیز نشان داده است که ذیل چنین گفتمانی به مسائل عمومی جامعه ورود پیدا می‌کند و بنابراین می‌توان به صورتی هم‌افزا برای تحقق مطالبه عمومی و برحقِ مردم شریف کازرون مبنی بر تقویت دانشگاه سلمان فارسی به عنوان قطب علمی منطقه که مطالبه‌ای برای توسعه استان فارس نیز محسوب می‌شود، عمل کرد.