در نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی با نماینده‌ی مردم اردبیل در مجلس تاکید شد؛

حمایت ویژه از راه‌اندازی مجتمع سلامت جهاددانشگاهی در اردبیل/ ایجاد پایلوت نیمه‌صنعتی نشاسته‌ی حفاری

نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی با نماینده‌ی مردم اردبیل در مجلس برگزار و بر گسترش نقش این نهاد در توسعه‌ی استان اردبیل و تکمیل پروژه‌ها تاکید شد.
۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۳ کد : ۲۳۵۰۳ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در نشست مشترک با مهندس صدیف بدری نماینده‌ی اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی که در سالن هماهیش‌های دفتر مرکزی برگزار شد، گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های استان اردبیل توسط این نهاد به‌خوبی شناسایی‌شده و بخشی زیرساخت‌های لازم برای استفاده از آن‌ها فراهم‌شده و بخشی در حال مهیا شدن است.
حمایت ویژه از راه‌اندازی مجتمع سلامت جهاددانشگاهی در اردبیل/ ایجاد پایلوت نیمه‌صنعتی نشاسته‌ی حفاری

وی با بیان این‌که فعالیت‌های توسعه‌ای واحد استان اردبیل در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است، ادامه داد: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل نیز با توجه به ارتقای تجهیزات و نیروی انسانی خود، در حال حاضر خدمات خوبی به مراجعه‌کنندگان ارایه می‌کند.
رییس جهاددانشگاهی اظهار کرد: تلاش داریم با ایجاد مجتمع درمانی با تکیه‌بر دانش فنی پژوهشگاه رویان، ضمن توسعه‌ی فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل، دیگر خدمات درمانی و پزشکی این نهاد را در استان اردبیل ارائه نماییم.
دکتر طیبی یادآور شد: امیدواریم مجموعه استان در واگذاری زمین و احداث مجتمع سلامت جهاددانشگاهی در اردبیل همکاری و مساعدت کنند.
وی به احداث ساختمان مرکزی جهاددانشگاهی استان اردبیل در بیش از 3 هزار و 200 مترمربع مساحت اشاره کرد و گفت: این ساختمان با کاربری فرهنگی، آموزشی و پژوهشی با تکیه‌بر منابع درآمدی داخلی جهاددانشگاهی و بدون مساعدت استان احداث ‌شده است.
رییس جهاددانشگاهی افزود: با توجه به اینکه کل بودجه تخصیصی جهاددانشگاهی تنها 20 درصد از بودجه دولتی است، لذا انتظار داریم در ساخت و راه‌اندازی مجتمع سلامت مساعدت ویژه‌ای از سوی دولت و مجلس از طریق سازمان برنامه‌وبودجه استان انجام گیرد.
دکتر طیبی، ایجاد پایلوت نیمه‌صنعتی نشاسته حفاری در استان اردبیل را یکی از طرح‌های فناورانه اولویت‌دار جهاددانشگاهی عنوان کرد و افزود: این طرح یکی از پروژه‌های مشترک جهاددانشگاهی اردبیل و پژوهشکده توسعه شیمیایی ایران وابسته به این نهاد است.
وی حمایت استان از جهاددانشگاهی در خرید سوله و تجهیز این واحد صنعتی را خواستار شد و اضافه کرد: تأمین امکانات برای راه‌اندازی پایلوت نیمه‌صنعتی نشاسته حفاری با تخصیص اعتبار، بودجه و تسهیلات از سوی متولیان حمایت شود.
رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: ازآنجاکه انجام تحقیقات کاربردی و موردنیاز کشور از وظایف جهاددانشگاهی است به همین خاطر راه‌اندازی این واحد می‌تواند نیاز کشور به این محصول را در صنعت نفت تأمین و به اقتصاد کشور و استان کمک ‌کند.
دکتر طیبی اقدام دیگر جهاددانشگاهی استان را انجام تحقیقات بر روی جنگل‌های فندق استان عنوان کرد و ادامه داد: فندق یکی از ظرفیت‌های اردبیل برای توسعه می‌تواند باشد به همین خاطر واحد اردبیل در سال‌های گذشته انجام مطالعات و تحقیقات برای حفظ و توسعه این جنگل‌ها را آغاز کرده است.
وی به پیگیری‌های جهاددانشگاهی اردبیل برای تأمین زمین مناسب برای راه‌اندازی کلکسیون فندق و انجام تحقیقات لازم اشاره و تصریح کرد: با تحقق این امر زمینه برای  تولید نهال شناسنامه‌دار فندق فراهم خواهد شد که به‌یقین نقش مؤثری در توسعه اقتصاد و کشاورزی منطقه می‌تواند داشته باشد.

تمام تلاشم را برای پیشبرد اهداف جهاددانشگاهی به کارخواهم بست
نماینده‌ی مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این‌که جهاددانشگاهی به‌عنوان یک‌ن هاد علمی و تأثیرگذار، در طول چهل سال فعالیت خودکاره‌ای ارزشمندی در حوزه فناوری انجام داده است، گفت: با توجه به عملکرد خوب جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان لازم است حمایت‌های بیشتری از آن از طرف دولت و مجلس شورای اسلامی انجام گیرد تا زمینه بهره‌مندی همگانی از ظرفیت‌های علمی آن فراهم شود.
مهندس صدیف بدری اظهار کرد: در استان اردبیل جهاددانشگاهی در حوزه سلامت باروری با ایجاد و ارتقای زیرساخت‌های مناسب و ارایه‌ی خدمات پزشکی و درمانی مناسب به خانواده‌ها موفق عمل کرده است. همچنین در این مرکز تسهیلات خوبی با جلب حمایت خیرین و اجرای طرح‌های حمایتی برای درمان زوجین نابارور کم بضاعت ارائه می‌شود که قابل‌تحسین است.
وی یادآور شد: مساعدت جهت احداث و راه‌اندازی مجتمع سلامت جزء اولویت‌های اصلی نمایندگان استان به‌ویژه بنده است که امیدوارم با همدلی موجود شاهد آغاز به کار این مجتمع در آینده نزدیک باشیم.
وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان اردبیل با اجرای طرح‌های ملی توسعه مشاغل خانگی، داناب و سرباز ماهر، همچنین برگزاری آزمون‌های استخدامی و ارائه خدمات آموزشی تخصصی و مهارتی نقش بسزای در توانمندسازی و ایجاد اشتغال استان داشته است.
این نماینده مجلس، با اشاره به اینکه توسعه خدمات جهاددانشگاهی نیاز به حمایت و مساعدت مسؤولان و نمایندگان استان دارد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف تعیین‌شده این نهاد در راستای رفع نیازهای استان به کارخواهم بست.
وی در پایان سخنانش اظهار کرد: در تصویب طرح‌ و برنامه‌های ارایه‌‌شده جهاددانشگاهی به مجلس شورای اسلامی، بهره‌مندی بیشتر پروژه‌های این نهاد از صندوق توسعه ملی و افزایش اعتبارات تخصیصی به جهاددانشگاهی در مجلس تلاش خواهم کرد.

انتقال تجهیزات واحد صنعتی تولید نشاسته حفاری به اردبیل

در این دیدار رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز ضمن قدردانی از حمایت و پیگیری رییس جهادانشگاهی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار اردبیل برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای این نهاد، گفت: جهاددانشگاهی تلاش دارد با بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود و با راه‌اندازی مراکز پژوهشی، درمانی، فرهنگی و آموزشی، گامی اساسی در رشد و توسعه استان بردارد.
مهران اوچی اردبیلی از تخصیص بیست میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی جهت ساخت تجهیزات لازم برای راه‌اندازی پایلوت نیمه صنعتی نشاسته حفاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از حمایت‌های علمی و فنی پژوهشکده صنایع شیمیایی ایران، ساخت این واحد نیمه صنعتی در قالب طرح فناورانه با حمایت دفتر مرکزی جهاد‌دانشگاهی و استانداری اردبیل و با همکاری این پژوهشکده در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه تا چهل روز آینده تجهیزات این واحد صنعتی به اردبیل منتقل خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر به دنبال تامین سوله مناسب برای راه‌اندازی این واحد هستیم و انتظار داریم مسئولان استان نهایت همکاری را با ما داشته باشند.
رییس جهاددانشگاهی اردبیل از تامین نیروی انسانی این طرح خبر داد و افزود: نشاسته حفاری یک محصول استراتژیک موردنیاز کشور و صددرصد وارداتی است که راه‌اندازی این واحد می‌تواند نیاز کشور به این محصول را در صنعت نفت تامین و به اقتصاد کشور و استان کمک ‌کند.
اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه با حمایت مسئولان استانی زمینی به مساحت یک هزار و 300 مترمربع برای احداث مجتمع سلامت اختصاص‌یافته که در حال طی کردن مراحل واگذاری است، تصریح کرد: تحقق این امر توسعه فعالیت‌های درمان ناباروری و ایجاد مرکز تحقیقات سلولی را به دنبال خواهد داشت.
اوچی اردبیلی به واگذاری انجام بازنگری طرح جامع گردشگری استان به جهاددانشگاهی از سوی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل اشاره و تصریح کرد: اجرای موفق این طرح علاوه بر به‌روزرسانی پتانسیل‌های حوزه گردشگری، فرصت‌ و ظرفیت‌های جدیدی را برای توسعه در استان و فرصت‌های شغلی ایجاد خواهد کرد.