کلنگ‌زنی سوله‌ی فرآوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در استان گلستان

آیین کلنگ‌زنی سوله‌ی فرآوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با حضور دکتر داراب یزدانی مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی این نهاد در دهکده‌ی گیاهان دارویی استان گلستان در گالیکش برگزار شد.
۰۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۴ کد : ۲۳۳۲۱ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی گلستان، سید عزیز موسوی سرپرست جهاددانشگاهی گلستان بیان کرد: دهکده‌ی گیاهان دارویی شامل سه بخش اصلی گل‌خانه، سوله‌ی فرآوری، زمین کشت الگویی و ترویجی است. دانشجویان و دانش‌آموزان در مقاطع مختلف می‌توانند با حضور در این قسمت‌ها با گیاهان دارویی و روش تولید و فرآوری آن‌ها آشنا شوند.
کلنگ‌زنی سوله‌ی فرآوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در استان گلستان

وی بیان کرد: کشاورزان می‌توانند گیاهان دارویی خود را به دهکده‌ تحویل دهند تا جهاددانشگاهی این محصولات را فرآوری‌شده و به‌صورت برند واحد به خارج از استان صادر کند.


موسوی خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی در صنایع غذایی، تهیه‌ی عطر، اسانس و... کاربرد دارد. 


سرپرست جهاددانشگاهی گلستان با اشاره به این‌که سوله‌ی فرآوری گیاهان دارویی به‌منظور تکمیل چرخه‌ی زنجیره‌ی ارزش احداث می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت مهیاشدن زیرساخت‌های لازم شامل آب، برق و گاز از سوی دستگاه‌های متولی، این سوله تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.


وی بیان کرد: دستگاه‌های فرآوری اسانس برای این سوله سفارش داده‌شده و در حال ساخت است و طی یک ماه آینده تحویل جهاددانشگاهی می‌شود.