آغاز پویش سراسری پارسا

پویش سراسری پارسا (پیشگیری و امید از سرطان ایران) همزمان با ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) ماه جهانی ارتقای آگاهی بانوان در خصوص سرطان پستان و از سوی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.
۰۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۱ کد : ۲۳۳۲۰ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، پویش سراسری پارسا (پیشگیری و امید از سرطان ایران) هم‌زمان با ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) ماه جهانی ارتقای آگاهی بانوان در خصوص سرطان پستان و از سوی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی با همکاری و حمایت ارگان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.
آغاز پویش سراسری پارسا

سرطان پستان نخستین عامل مرگ‌ومیر زنان بر اساس سرطان در جهان و ایران است ازاین‌رو پیشگیری و خود مراقبتی جهت تشخیص زودرس و درمان به‌موقع اهمیت شایانی در مهار و درمان این بیماری دارد.

پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی با بیش از 20 سال فعالیت در زمینه‌های تخصصی پژوهش، آموزش و درمان تخصصی در زمینه سرطان پستان خود را مسئول سلامت بانوان به ویژه در حوزه پیشگیری از سرطان پستان می‌داند. بنابراین در ماه اکتبر برنامه‌های متنوع آموزشی و اجتماعی با هدف آگاه‌سازی بانوان در این زمینه برگزار می‌شود.

امسال نیز این برنامه‌ها درقالب پویش سراسری پارسا و با حمایت همکاری ارگان‌ها و نهادهای مختلفی از جمله بنیاد خیریه پارسا، دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران، شهرداری تهران، صداوسیما برگزار می‌شود.

در این پویش تولید محتوا و اجرای برنامه‌های پویش توسط تیم تخصصی و همکاری داوطلبانه متخصصان حوزه‌های تخصصی جراحی، انکولوژی، ژنتیک، تغذیه، روانشناسی و متخصصین فناوری‌های نوین سرطان پستان اجرا خواهد شد.

از جمله برنامه‌های این پویش سراسری می‌توان به انجام آموزش‌های عمومی به‌صورت مجازی در مناطق مختلف شهرداری تهران و فضای مجازی همچنین تولید بسته‌های آموزشی و فیلم جهت آگاهی از نحوه پیشگیری از سرطان، انجام مصاحبه‌های مختلف در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی همچنین برنامه‌های متنوع ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمع مثل رکاب‌زنی بانوان بهبودیافته از سرطان و همچنین انجام غربالگری رایگان در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران، پخش برنامه‌های آموزشی در ایستگاه‌های مترو و نصب پیام‌های بهداشتی در اتوبوس‌رانی تهران اشاره کرد.

بانوان در سراسر کشور می‌توانند از طریق آدرس اینستاگرام Motamed.c.i پویش سراسری ملحق شده و همچنین از سایت www.Ibcrc.ir از برنامه‌ها و محتوای تولیدشده توسط تیم تخصصی پویش بهره‌مند شوند.