افزایش ۸۲ درصدی ذخیره خون بند ناف طی سه ماه گذشته در استان خراسان شمالی

۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۴ کد : ۲۱۸۱۰ پژوهشی
مسوول نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: ذخیره خون بند ناف طی سه ماه گذشته در استان افزایش ۸۲ درصدی داشته است.
افزایش ۸۲ درصدی ذخیره خون بند ناف طی سه ماه گذشته در استان خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، هما یزدی‌زاده، با اشاره به اینکه  ذخیره سازی خون بند‌ناف در چهار ماه اول سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد رشد داشته است، گفت: علی‌رغم شرایط بحرانی شیوع کرونا در کشور و استفاده از روش درمانی دریافت سلول‌های فرانشیمی بافت بند‌ناف از طریق ورید و استنثاق، خراسان شمالی در ذخیره سازی خون بند ناف نسبت به مشابه سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.
وی ادامه داد: خون بند‌ناف منبعی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است و می‌تواند در روند درمانی بیماری های بدخیم خونی مورد استفاده قرار گیرد که ضرورت دارد افراد جامعه از علت ذخیره‌سازی و موارد استفاده خون بند‌ناف آگاهی یابند.
یزدی‌زاده اضافه کرد: باتوجه به جامعه هدف پزشکان و متخصصان زنان و زایمان، این قشر از جامعه نقش بسزایی در اطلاع رسانی و آگاهی افراد جامعه دارند.
مسئول نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی خراسان شمالی بیان کرد: نمایندگی بانک بند ناف خون رویان جهاددانشگاهی از سال ۱۳۹۵ تاکنون در استان خراسان‌شمالی درحال خدمت رسانی است و تاکنون بالغ بر ۴۰۰ مراجعه و بیش‌از ۳۳۵ نمونه از استان ذخیره‌سازی شده است.
وی افزود: در بانک خون اختصاصی، خون بند‌ناف را برای استفاده نوزاد یا اعضای خانواده در آینده نگهداری می‌کنند و والدین نوزاد برای جمع آوری خون بند‌ناف و فرآوری آن، مبلغ اولیه پرداخت کرده و سالانه مبلغی را برای نگهداری آن می‌پردازند.
یزدی‌زاده در پایان تاکید کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت rsct.ir مراجعه و یا با شماره تلفن های ۰۵۸۳۲۲۳۳۸۰۸ - ۰۹۱۰۵۳۷۷۳۹۹ تماس بگیرند.
گفتنی است؛ افراد می توانند با مراجعه حضوری به آدرس بجنورد، کوچه قنادی لاله_نبش چهارراه دوم ساختمان پاستور، طبقه اول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویال از مشاوره حضوری برخوردار گردند.