پژوهشکده‌ی علوم بهداشتی جهاددانشگاهی ۲۰ ساله شد

در راستای گسترش دانش بومی پیرامون سلامت پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی در ۱۵ مرداد، سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرد.
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۱ کد : ۲۱۶۱۹ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی، در حالی ۲۰ سال از زمان تشکیل پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی می‌گذرد که سلامت همگانی در طی زمان تحولات بسیاری را شاهد بوده است. سلامت همگانی از «گندزدایی« آغاز و امروز به علمی بین‌رشته‌ای تبدیل‌شده است که موضوعات گوناگونی را در دستور کار خود قرار داده است.
پژوهشکده‌ی علوم بهداشتی جهاددانشگاهی ۲۰ ساله شد

سلامت همگانی این‌گونه تعریف‌شده است « علم و هنر پیشگیری از بیماری، افزایش طول عمر و ارتقاء کیفیت زندگی از طریق اقدامات سازمان‌یافته و انتخاب آگاهانه جامعه، سازمان‌های عمومی و خصوصی، گروه‌های اجتماعی و افراد جامعه».

سلامت همگانی مدرن علمی است که علاوه بر جایگاه تاریخی خود به موضوع عوامل اجتماعی سلامت و نابرابری‌ها و مسئولیت آحاد جامعه در حفظ و ارتقای سلامت خود می‌پردازد.

بر همین اساس پژوهشکده علوم بهداشتی فعالیت‌های خود را در قالب گروه‌های پژوهشی آغاز و تاکنون موفق شده است با انجام و اتمام 154 طرح پژوهشی و انتشار 818 مقاله « در نشریات معتبر ملی و بین‌المللی» گام کوچکی در تولید دانش و شواهد علمی بردارد.

در حال حاضر گروه‌های پژوهشی ارتقای سلامت، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی و سلامت جامعه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی فعالیت دارند و تاکنون درمجموع 12 عضو هیات علمی و 9 کارشناس فعالیت‌های فوق را رقم‌زده‌اند.