افزایش ۳۲ درصدی ذخیره خون بندناف در آذربایجان شرقی

۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۱:۰۵ کد : ۲۱۲۵۳ پژوهشی
رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: با وجود شرایط بحرانی شیوع کرونا در کشور، تعداد موارد ذخیره سازی خون بند ناف در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.
افزایش ۳۲ درصدی ذخیره خون بندناف در آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، دکتر جعفر محسنی، رییس سازمان جهاددانشگاهی استان، افزود: با توجه به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به خانواده ها، خرسندیم که توانسته‌ایم استقبال روز افزون از ذخیره سازی خون بندناف نوزادان را در استان افزایش دهیم.

وی با تاکید بر این‌که ذخیره سازی خون بند ناف، فرصتی مناسب برای والدین است، گفت: خانم‌های باردار در ماه آخر بارداری از هفته 36 می‌توانند پس از آگاهی کامل و دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاوره‌های لازم قرارداد خدمات ذخیره سازی نمونه خون بند ناف نوزاد خود را منعقد ساخته و تا سلامتی را حداقل برای 28 سال، برای خانواده خود پس انداز کنند.

وی اظهار کرد: دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی از سال 1387 فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و تاکنون بالغ بر 4250 نمونه به واسطه این دفتر ذخیره سازی شده است. 

دکتر محسنی با بیان این‌که تمام تلاش ما این است که نگاه به خون بندناف به عنوان یک زباله بیولوژیکی اصلاح شود، گفت: این خون سرشار از سلول‌های بنیادی است که می‌تواند در درمان بیماری‌های صعب العلاج موثر باشد.

رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، تصریح کرد: متقاضیان برای ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت WWW.RSCT.IR مراجعه یا در ساعات اداری جهت راهنمایی بیشتر با شماره 33354215 تماس بگیرند.