نماینده‌ی مردم یزد در مجلس بیان کرد:

جهاددانشگاهی؛‌ هسته‌ی اولیه‌ی تحقیقات، پژوهش و نوآوری در کشور

۴۰ سال خودباوری با جهاددانشگاهی
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۸ کد : ۲۱۰۶۲ تاپ خبر پژوهشی
محمدصالح جوکار با بیان این‌که جهاددانشگاهی تاکنون گره‌گشای بسیاری از پیچیدگی‌ها و دغدغه‌های توسعه‌ای کشور در حوزه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی بوده است، افزود: این نهاد دانشگاهی در حقیقت هسته اولیه تحقیقات، پژوهش و نوآوری در ایران اسلامی است.
جهاددانشگاهی؛‌ هسته‌ی اولیه‌ی تحقیقات، پژوهش و نوآوری در کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی یزد، نماینده‌ی مردم یزد و اشکذر در مجلس، جامعه‌نگری و پویایی را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های اجرایی جهاددانشگاهی در استان یزد خواند و گفت: جهاددانشگاهی گره‌گشای بسیاری از پیچیدگی‌ها و دغدغه‌های توسعه‌ی کشور است.

محمد صالح جوکار در جریان دیدار رییس و معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی ‌استان یزد با اشاره به اهمیت چهل‌سالگی این نهاد انقلابی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات مطلوبی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ارایه کرده که امیدواریم استمرار داشته باشد.

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی تاکنون گره‌گشای بسیاری از پیچیدگی‌ها و دغدغه‌های توسعه‌ای کشور در حوزه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی بوده است، افزود: این نهاد دانشگاهی در حقیقت هسته‌ی اولیه‌ی تحقیقات، پژوهش و نوآوری در ایران اسلامی است.

این نماینده مجلس، جامعه نگری و پویایی را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های اجرایی جهاددانشگاهی در استان یزد دانست و گفت: ارایه‌ی خدمات فرهنگی، آموزشی و تخصصی جهاددانشگاهی یزد، قابل‌تحسین و ستودنی است.

جوکار با بیان این‌که بخشی از ظرفیت‌های توسعه‌ای متناسب با نیاز استان باید در اختیار جهاددانشگاهی قرار داده شود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم، جهاددانشگاهی باید بیش‌ازپیش به توسعه‌ی مراکز رشد توجه کند.

این مسوول استمرار فعالیت‌های در دستور کار جهاددانشگاهی یزد را ضروری دانست و بیان کرد: این نهاد می‌تواند در بحث توسعه‌ی مراکز رشد استان به‌ویژه در شهرستان اشکذر پیش‌قدم باشد و در این رابطه با تمام توان حمایت از جهاددانشگاهی خواهیم کرد.

در ادامه مهدی باصولی رییس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد هم با ارایه‌ی گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی این سازمان، از آمادگی این نهاد برای کمک به توسعه بیش‌ازپیش استان و کشور خبر داد.

وی در ادامه به برخی از مشکلات و دغدغه‌های این سازمان در استان یزد اشاره کرد و حمایت بیش‌ازپیش مجمع نمایندگان استان از جهاددانشگاهی یزد را خواستار شد.

باصولی در پایان با بیان این‌که تمام ظرفیت‌های اجرایی،‌ آموزشی، فرهنگی و پژوهشی جهاددانشگاهی استان آماده ارایه خدمت به حوزه‌های مختلف توسعه‌ای استان است، گفت: توسعه همه‌جانبه استان مستلزم هم‌افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بومی موجود است که باید به‌طور خاص و ویژه در دستور کار مسوولان اجرایی و نظارتی قرار گیرد.