در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و توسعه آن در آذربایجان غربی؛

طرح پژوهشی مطالعات منطقه‌ای اجرا می شود

۱۶ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۴ کد : ۱۹۸۱۱ پژوهشی
توسط جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، طرح پژوهشی مطالعات منطقه‌ای در جهت ایجاد اشتغال پایدار روستایی و توسعه آن از سوی گروه مدیریت کسب و کار در استان اجرا می‌شود.
طرح پژوهشی مطالعات منطقه‌ای اجرا می شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، دکتر ولی زاده معاون پژوهشی این واحد گفت: این طرح به منظور کاهش وابستگی معیشت به کشاورزی استان و به کارفرمایی استانداری آذربایجان غربی در حال انجام است.

وی ادامه داد: این طرح مطالعاتی به روش اکتشافی و در دو مرحله کمی و کیفی اجرا می شود که در مرحله کیفی سرپرستان خانوار مقیم در روستاهای واقع در سه دهستان انزل جنوبی، ببه جیک و مکریان شرقی به عنوان جامعه آماری این طرح مورد مطالعه قرار می گیرند.

دکتر ولی زاده اظهار کرد: در این طرح 369 سرپرست خانوار مقیم روستا با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شدند و همچنین 50 نفر از کارشناسان و مطلعان محلی با استفاده از روش گلوله برفی مورد مطالعه قرار خواهند گرفت.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی افزود: در این طرح کارشناسان و صاحبنظران براساس یافته های فاز کمی و تلفیق آن با داده های فاز کیفی، راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و توسعه آن را شناسایی و به ترتیب اولویت دسته‌بندی خواهند کرد.