مدیرکل شیلات مازندران تاکید کرد:

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت علمی جهاددانشگاهی در برنامه‌های شیلات استان

۱۴ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۷ کد : ۱۹۶۹۹ پژوهشی
مدیرکل شیلات مازندران در بهره‌گیری از ظرفیت علمی جهاددانشگاهی در برنامه‌های شیلاتی مازندران تاکید کرد.
لزوم بهره‌گیری از ظرفیت علمی جهاددانشگاهی در برنامه‌های شیلات استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی مازندران،  محمدرضا شافعیان رییس جهاددانشگاهی مازندران 9 تیرماه با حضور در اداره کل شیلات استان مازندران با حسن اسحاقی مدیر کل شیلات استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار اسحاقی، اظهار کرد: شیلات در مازندران یک مزیت محسوب می‌شود و ظرفیت‌های بالقوه‌ای در این اداره‌کل وجود دارد که با عملیاتی شدن آن، می‌توان در راستای ارزآوری و رفع برخی مشکلات همچون اشتغال جوانان گام برداشت.

وی با اشاره به این که اداره‌کل شیلات در نظر دارد به جای تمرکز بر روی پروژه‌های نیمه‌تمام که بعضا قابلیت عملیاتی شدن ندارد، محورهایی را دنبال کند که بتواند ضمن رفع نیازهای استان، نسبت به ارزآوری آن برای مازندران نیز موثر باشد، گفت: به عنوان مثال تک گونه‌ای که تا به امروز نتوانسته‌ایم به مرحله پرورش آن برسیم، میگو است، به همین دلیل با توجه به تاکید استاندار مازندران، به کمک پژوهشکده اکولوژی دریای خزر این امر را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان این‌که پروژه پرورش ماهی در قفس باید در این استان به یک نقطه قابل قبول می‌رسید اما تا به امروز موفقیت به دست آمده مورد رضایت نبوده است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بسیار مناسب جهاددانشگاهی در تحقیق و پژوهش خود نسبت به این امر، از آن‌ها دعوت شده تا تجربه‌های علمی خود را ارایه دهند و برای توسعه مزیت شیلاتی استان از آن‌ها به کارگیری شود.

اسحاقی با اشاره به این‌که برنامه‌هایی عملیاتی می‌شود که بار علمی قابل دفاعی داشته باشد و جهاددانشگاهی در این زمینه، یکی از نهادهای قابل اتکا است، اظهار کرد: مطالعه پیش از آغاز پروژه و امکان سنجی آن می‌تواند موفقیت پروژه را به همراه داشته باشد.

وی با بیان این‌که همچنین جهاددانشگاهی به صورت تئوری و علمی بر روی ماهیان خاویاری مطالعه کرده و می‌توان این دستاوردهای علمی را بر روی پروژه‌های عملیاتی اداره‌کل شیلات به کار گرفت، تصریح کرد: با مشخص شدن مشکلات، برای اجرای طرح‌های عملیاتی اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه به دنبال آن نیستیم تعداد پروژه‌ها را اضافه کنیم، بلکه با برنامه‌ریزی صورت گرفته، به دنبال کار کیفی و نتیجه‌بخش هستیم، گفت: در این زمینه جهاددانشگاهی می‌تواند کمک‌کار باشد.