عضویت مرکز رشد رویش در شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال

۰۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۲ کد : ۱۹۳۳۲ پژوهشی
مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهی (رویش) با امضای تفاهم نامه ای به عضویت شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال (تاد) درآمد.
عضویت مرکز رشد رویش در شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال

به گزارش روابط عمومی مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهی، شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال، بستری مناسب برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد اشتغال پایدار در این بخش است و متشکل از پارک­ های علم و فناوری، مراکز رشد و شتابدهنده­ ها است که در ارتقاء سطح فعالیت­ ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه اقتصاد دیجیتال همکاری می­ کنند.

پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات( فاوا) ضمن عضویت در شبکه تاد، مسوولیت راهبری این شبکه را نیز بر عهده دارد. اعضای این شبکه در حال حاضر پارک های علم و فناوری سمنان، آذربایجان شرقی، استان مرکزی و فارس هستند.

با توجه به سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص شبکه تاد به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز توجه به نقش شبکه در توسعه کارآفرینی دانایی محور، پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از پروژه­های توسعه محصول شرک های فناور تحت حمایت مراکز عضو شبکه تاد در قالب "گرنت رشد" حمایت می­کند. گرنت رشد حمایت مالی پارک فاوا است که به شرکت های دوره رشد مستقر در مراکز عضو شبکه تاد تعلق می گیرد. صرفا شرکت های فناور مستقر و یا متقاضی استقرار در مراکز عضو شبکه که دارای حداقل محصول پذیرفتنی (MVP) در پروژه مورد درخواست باشند، می ­توانند متقاضی این گرنت شوند. منظور از MVP، نمونه ای از خدمت یا محصول است که کارکرد اصلی و پایه ای محصول نهایی را ارائه می­کند، اما نه دارای تمامی مشخصات نهایی محصول است و نه قابل تولید انبوه یا آزمایشگاهی است.

گفتنی است، مرکز رشد رویش از سال 1382 فعالیت خود را آغاز کرده و به عنوان نخستین مرکز رشد جهاددانشگاهی به کارآفرینان و واحدهای فناور نوپا برای تبدیل نوآوری ­ها و دستاوردهای تحقیقاتی‌ به محصولات دارای توجیه اقتصادی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات خدمات ارائه می دهد.

این مرکز از ابتدای فعالیت تا کنون به بیش از 200 واحد فناور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خدمات ارائه نموده و در حال حاضر آمادگی پذیرش شرکت های نوپا با ایده های مرتبط با ICT  جهت استقرار را دارد. علاقه مندان واجد شرایط می توانند با مراجعه به وب سایت rooyesh.ir و یا تماس با شماره 88930150 داخلی 141 از فرایند پذیرش اطلاع یابند.