راه‌اندازی «چالش فرصت‌سازی کرونا» برای ایده‌های جدید

۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۹:۵۰ کد : ۱۷۱۴۸ پژوهشی
«چالش فرصت سازی کرونا» به‌منظور دستیابی به راه‌حل‌های نوآورانه برای چالش‌های پیش رو در حیطه سلامت راه‌اندازی شد. به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، امروزه با توجه به اهمیتی که موضوع بیماری کرونا در جهان پیدا کرده است، «چالش فرصت‌سازی کرونا» توسط مرکز نوآوری و شتاب‌دهی منش سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در فروردین ۹۹ آغاز شده است و این مرکز آماده‌ی حمایت و سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌ها و محصولات با محوریت این ویروس است.
راه‌اندازی «چالش فرصت‌سازی کرونا» برای ایده‌های جدید

سایت نوآوری باز چالش سلامت وابسته به مرکز نوآوری و شتاب‌دهی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران به‌عنوان سازوکاری برای خلق و توسعه‌ی راه‌حل‌های خلاقانه و نوآورانه در حیطه‌های مختلف سلامت راه‌اندازی شده است.

این مرکز بر این باور است که با استفاده از نوآوری باز می‌توان استفاده‌ی حداکثری از بنیه‌ی نخبگان، فناوران و پژوهشگران کشور در سطح دانشگاه‌ها، مراکز و شرکت‌های کوچک و بزرگ برد و در بازه‌ی زمانی کوتاهی بتوان به راه‌حل‌های نوآورانه برای چالش‌های پیش رو در حیطه‌ی سلامت دست یافت.

محورهای چالش فرصت‌سازی کرونا به شرح زیر می‌باشد:

1. تولید انواع مختلف مواد ضدعفونی‌کننده
2. تولید دستگاه‌ها و فناوری‌های ضدعفونی‌کننده
3. تولید ماسک و لباس‌های ضدویروس
4. ساخت و تولید تونل‌ها و باجه‌های ضدعفونی‌کننده
5. تولید سیستم‌های هوشمند مقابله با کرونا

بنابر اطلاعات بالا، افراد یا مجموعه‌هایی که در محورهای چالش فعالیت می‌کنند، می‌توانند از طریق سایت چالش سلامت به آدرس www.healthchallenge.ir در قسمت چالش‌های باز ثبت‌نام کنند.

طرح‌های برگزیده می‌توانند از مزایای مختلف مرکز که شامل حمایت و سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت و برند، حمایت در گرفتن گواهی‌های مختلف بهداشتی، معرفی به نهادهای مالی و مذاکرات فروش و بازاریابی بهره ببرند.