تولید ژل گیاهی ضدعفونی‌کننده با اثر ضدویروسی قوی

به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی انجام می‌شود؛

۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۰ کد : ۱۶۷۱۵ تاپ خبر پژوهشی
با تلاش محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، ژل گیاهی ضدعفونی‌کننده‌ی آنی حاوی اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهان دارویی فرموله شده و این محصول پس از طی موفقیت‌آمیز مراحل آزمایشگاهی، در حال حاضر در مرحله تولید نیمه‌صنعتی قرار گرفته است.
به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی انجام می‌شود؛

 به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، با تلاش محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، ژل گیاهی ضدعفونی کننده آنی حاوی اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهان رُزماری (Rosemary)، آویشن (Thyme)، اکالیپتوس (Eucalyptus)، آقطی (Sambucus) و ژل آلوئه‌ورا (Aloe vera) فرموله شده و این محصول پس از طی موفقیت‌آمیز مراحل آزمایشگاهی، در حال حاضر در مرحله تولید نیمه‌صنعتی قرار گرفته است.

به گفته دکتر رضا غفارزادگان سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، با توجه به نیاز کشور در مقطع حساس کنونی و شیوع ویروس کرونا (COVID-19) در سطح جهانی، تولید صنعتی این محصول در اولویت فعالیت‌های پژوهشکده قرار گرفته و نهایتا ظرف مدت یک هفته، با اقدام جهادی کارشناسان این پژوهشکده به تولید انبوه خواهد رسید.

اغلب محلول‌های ضدعفونی‌کننده موجود در بازار به علت اینکه ممکن است سبب کاهش چربی‌های روی پوست شوند، احتمال آسیب رساندن به لایه بیرونی پوست را افزایش داده و باعث خشکی و سفت شدن پوست می‌شوند.

از سوی دیگر، محلول اتانول 70% نیز جهت از بین بردن ویروس‌ها، نیاز به ماندگاری 15 دقیقه‌ای بر روی پوست دارد که این امر نیاز به استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های آنی را بیشتر نمایان می‌سازد؛ با انجام فرمولاسیون مذکور در پژوهشکده گیاهان دارویی، مشکلات ذکر شده مرتفع شده و با به‌کارگیری این محصول، تمامی ویروس‌های موجود بر روی سطح پوست در مدت زمان کوتاهی از بین خواهند رفت.