ایجاد یکی از بزرگ ترین شهرک‌های گیاهان دارویی کشور با همکاری جهاددانشگاهی

استاندار گلستان خبر داد:

۳۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۳ کد : ۱۵۳۰۲ تاپ خبر پژوهشی
هادی حق شناس با اشاره به این که به‌زودی یکی از بزرگترین شهرک‌های گیاهان دارویی کشور در این شهرستان ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: این مجموعه با همکاری جهاددانشگاهی که سابقه طولانی در تولید فناوری در عرصه‌های مختلف دارد، اجرایی می‌شود و امیدواریم زمینه رونق اقتصادی منطقه را نیز فراهم کند.
استاندار گلستان خبر داد:

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد گلستان، صبح امروز 30 دی استاندار گلستان از دهکده گیاهان دارویی استان گلستان در روستایی بش اویلی شهرستان گالیکش بازدید کرد.

هادی حق‌شناس استاندار گلستان، در این بازدید که تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی وی را همراهی می‌کردند، اظهار کرد: به‌زودی یکی از بزرگترین شهرک‌های گیاهان دارویی کشور در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

استاندار گلستان افزود: این مجموعه با همکاری جهاددانشگاهی که سابقه طولانی در تولید فناوری در عرصه‌های مختلف دارد، اجرایی می‌شود و امیدواریم زمینه رونق اقتصادی منطقه را نیز فراهم کند.

وی بیان کرد:‌ رونق این مجموعه در زمینه گیاهان دارویی رونق کل استان را به همراه دارد.

حق‌شناس گفت: توجه به گیاهان دارویی از طریق ایجاد دهکده‌های گیاهان دارویی ارتقای سطح پزشکی و سلامت استان را به همراه دارد.

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان گالیکش، تصریح کرد: پارک ملی گلستان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های جانوری و گیاهی کشور با قدمت ثبت جهانی بیش از ۵۰ سال است همچنین باید از سایر جاذبه‌های گردشگری در شهرستان به‌درستی بهره‌برداری شود.

وی بیان کرد: این استان به لحاظ ظرفیت‌های گردشگری از تنوع بالای اقلیمی و قومی برخوردار است، اما باید زیرساخت‌های گردشگری مانند دهکده گیاهان دارویی تقویت شود تا زمینه رونق گردشگری و اقتصادی را فراهم آورد.

گفتنی است، دهکده گیاهان دارویی استان گلستان در نزدیکی روستای بش اویلی شهر صادق‌آباد شهرستان گالیکش واقع‌ شده است که طی توافقی سه‌جانبه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان جهاد کشاورزی استان، به جهاددانشگاهی واحد گلستان به‌عنوان بهره‌بردار واگذار شد.