افتخارات سازمان جهاددانشگاهی خوزستان از زبان رییس آن/ خدمات ویژه به مردم استان

۲۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۸ کد : ۱۵۰۳۰ تاپ خبر پژوهشی
علوی با بیان این‌که در جهاددانشگاهی خوزستان همواره تلاش بر این بوده است که باری از دوش استان برداشته شود، گفت: جهاددانشگاهی استان خوزستان به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین جهادهای کشور، تلاش داشته به مردم استان که ۶ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، خدمات ارائه دهد.
افتخارات سازمان جهاددانشگاهی خوزستان از زبان رییس آن/ خدمات ویژه به مردم استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانتشگاهی، سید علی‌رضا علوی در آیین افتتاحیه پنجاهمین گردهمایی معاونان پژوهشی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی سراسر کشور که(۱۸ دی‌ماه) به میزبانی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۸۲ در یک سخنرانی به نکاتی اشاره کردند مبنی بر این‌که آمریکا در حال تلاش است ایران را تروریست نشان دهد و بی‌اعتمادی میان دو ملت عراق و ایران به وجود آورد. ایشان از مسوولان خواستند که با آمریکا مبارزه کنند که بزرگ‌ترین مبارزه در شرایط فعلی، خدمت به مردم است.
وی افزود: خدمت به مردم سرلوحه‌ی فعالیت‌های جهاددانشگاهی است و مجموعه‌ی این نهاد همواره تلاش کرده است که فرمایشات مقام معظم رهبری را عملی کند. جهاددانشگاهی استان خوزستان به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین جهادهای کشور، تلاش داشته به مردم استان که ۶ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، خدمات ارایه دهد.
رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان ادامه داد: این سازمان در دهه‌ی ۶۰ میزبان رزمندگان اسلام و محل آموزش و اعزام به جبهه‌های جنگ بود. راه‌اندازی آزمایشگاه مستضعفین در سال ۶۳ نیز حرکت ماندگار جهاددانشگاهی خوزستان بود؛ در دهه‌ی ۷۰ مجتمع آموزش عالی، در سال ۷۵ موسسه آموزش عالی و در سال ۷۷ مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی خوزستان راه‌اندازی شدند. هم‌چنین در سال ۷۸ اولین دفتر منطقه‌ای خبرگزاری ایسنا در استان خوزستان افتتاح شد. در دهه‌ی ۸۰ پژوهشکده تکنولوژی شکل گرفت و در دهه‌ی ۹۰ نیز  مراکز جراحی و تشخیص اختلالات جنینی جهاددانشگاهی در خوزستان راه‌اندازی شد.
علوی با بیان این‌که در مجموعه‌ی جهاددانشگاهی خوزستان همواره تلاش بر این بوده که باری از دوش استان برداشته شود، گفت: این سازمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز، استانداری و دیگر مجموعه‌ها در حال فعالیت است و یکی از جهادهای کشور است که همواره حرفی برای گفتن دارد.