جشنواره یلدای مهربانی

۰۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۸ کد : ۱۴۴۷۷ پژوهشی
در راستای طرح “توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی توسعه اشتغال” که با کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و نظارت وزارت کار رفاه و امور اجتماعی در حال انجام است؛ جشنواره یلدای مهربانی در تاریخ ۲۵ الی ۲۷ آذر۱۳۹۸ در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار گردید. این جشنواره میزبان جمعی از زنان سرپرست خانوار، برخی از پیشران های شناسایی شده در این پروژه و برخی از مسئولین سازمان­های متولی از جمله جهاد دانشگاهی و شهرداری منطقه ۱۱ بود.
جشنواره یلدای مهربانی

در این جشنواره که با همکاری شهرداری منطقه ۱۱ تهران انجام شد، دستاورهای زنان سرپرست خانوار در معرض نمایش و فروش تولیدکنندگان و عموم مردم قرار گرفت. در همین راستا همایش پاتوق فروش نیز با حضور کارآفرینان، تولیدکنندگان و صاحبنظران، با هدف اتصال، شبکه سازی و تبادل تجربیات آنان نیز به اجرا درآمد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره، دکتر فیضی، سرپرست پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری ضمن خوش­آمدگویی، به معرفی اجمالی پروژه و جشنواره یلدای مهربانی پرداخت. سپس، دکتر بیجندی، رئیس سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش­ آموختگان(ستفا) نیز سخنانی پیرامون توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و توسعه مشاغل خانگی و نقش آنان در بهبود و پایداری اقتصادی ایراد نمود و افزود: "پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری که مسئولیت بخشی از این پروژه را در شهرتهران بر عهده دارد، اولین مجموعه جهادی است که توانسته دستاوردهای زنان سرپرست خانوار و برخی از پیشران­ها را در قالب نمایشگاه در معرض دید دستگاه­های متولی، کارآفرینان، تولیدکنندگان و عموم مردم بگذارد."

در ادامه مراسم، خاطره استاد رضایی، مدیر عامل تعاونی­ های صنایع دستی استان تهران نیز سخنانی پیرامون لزوم ارزش­گذاری و شبکه ­سازی صنایع دستی که عموما توسط بانوان در قالب مشاغل خانگی انجام می­شود و مهندس عبداللهی، رئیس کارگروه صنایع دستی و گردشگری کشور نیز سخنانی در خصوص فعالیت­ های اقتصادی زنان سرپرست خانوار در قالب مشاغل خانگی و لزوم برندسازی ارائه نمودند.

در خاتمه این مراسم، برنامه­ های ویژه شب یلدا از قبیل شاهنامه ­خوانی، حافظ خوانی، سرود گروه نوجوانان اوتیسم و موسیقی سنتی و محلی نیز اجرا گردید و همچنین از غرفه ­های برتر و افراد شاخصی که در اجرای این پروژه همکاری نمودند با اهدای لوح یادبود، قدردانی به عمل آمد.