معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی مطرح کرد:

فرصت‌های فراوان پیش روی جهاددانشگاهی/ تخصیص بودجه‌ی ویژه در لایحه‌ی پیشنهادی ۹۹

۰۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۷ کد : ۱۴۴۷۵ تاپ خبر پژوهشی
دکتر پورعابدی گفت: جهاددانشگاهی فرصت‌های بسیاری در پیش رو دارد؛ با توجه به اعتماد مقام معظم رهبری به این نهاد و فرموده‌ی ایشان که جهاددانشگاهی را به‌عنوان نهاد خودباور نام بردند، این امر سرمایه‌ای است که باید آن را پاس بداریم.
فرصت‌های فراوان پیش روی جهاددانشگاهی/ تخصیص بودجه‌ی ویژه در لایحه‌ی پیشنهادی ۹۹

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری، صبح امروز (سه‌شنبه، 3 دی‌ماه) در چهارمین دوره‌ی تجلیل از برترین‌های پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری این نهاد با اشاره به اختصاص بودجه ۱۵ میلیون یورویی به جهاددانشگاهی در لایحه‌ی پیشنهادی بودجه‌ی سال ۹۹، گفت: امیدواریم با رایزنی‌هایی که انجام شده، این بودجه به ۳۰ میلیون یورو افزایش یابد.
وی افزود: در بودجه‌ی سال ۹۸ ، ۱۵ میلیون یورو برای ۳۱ طرح فناورانه در نظر گرفته شده بود که همین میزان در لایحه‌ی پیشنهادی بودجه‌ی ۹۹ نیز لحاظ شده است.
دکتر پورعابدی ادامه داد: ارایه‌ی 15 طرح فناورانه‌ی جهاددانشگاهی در حضور مقام معظم رهبری، رونمایی از ۱۰ طرح فناورانه در حوزه‌های فنی و مهندسی، پزشکی و کشاورزی که در حال حاضر در اختیار سازمان‌های اجرایی کشور قرار داده شده و موفقیت پژوهشگران این واحد در عرصه‌های ملی و بین‌المللی در سال ۹۷و ۹۸ از مهم‌ترین رویدادهای جهاددانشگاهی بوده است.
معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی اضافه کرد: جهاددانشگاهی فرصت‌های بسیاری در پیش رو دارد؛ با توجه به اعتماد مقام معظم رهبری به این نهاد و فرموده‌ی ایشان که جهاددانشگاهی را به‌عنوان نهاد خودباور نام بردند، این امر سرمایه‌ای است که باید آن را پاس بداریم.
وی بیان کرد: تاکید رییس‌جمهوری بر توانایی جهاددانشگاهی و نیز فضایی که تحریم‌ها در اختیار ما قرار داده از جمله فرصت‌هایی است که جهاددانشگاهی برای بهره‌برداری در اختیار دارد.
دکتر پورعابدی گفت: ما با تحریم و ایجاد مشکل برای مردم موافق نیستیم، اما همین تحریم موجب شده که دستاوردها صد چندان دیده شود.
معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در پایان اظهار کرد: امیدواریم در حوزه‌ی فناوری، کشتی بزرگی داشته باشیم تا قایق‌های کوچک کار خود را در ساحل علم و فناوری انجام دهند.