رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی خبر داد:

ارمغان رویان برای زوج های نابارور ایرانی و غیر ایرانی / پذیرش سالانه ۵۰۰ زوج نابارور خارجی در این پژوهشگاه

۱۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۸ کد : ۱۲۹۶۷ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، دکتر عبدالحسین شاهوردی اظهار کرد: دومین گروه از بیماران داخل کشور که برای درمان به خارج از کشور مهاجرت می کردند، زوجین دارای مشکل ناباروری بودند، اما امروزه جدا از اینکه این تعداد بیماران در داخل کشور و در مراکز درمان ناباروری داخل کشور موضوع درمان خود را پیگیری می کنند، بیماران خارج از کشور و عمدتاً کشورهای همسایه نیز برای درمان مشکل ناباروری به ایران می آیند.
ارمغان رویان برای زوج های نابارور ایرانی و غیر ایرانی / پذیرش سالانه ۵۰۰ زوج نابارور خارجی در این پژوهشگاه

وی همچنین افزود: ما در مراکز درمان ناباروری پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، سالانه میزبان 500 زوج نابارور از خارج از کشور هستیم و برای درمان ناباروری به ایران می آیند و در مراکز درمانی رویان جهاددانشگاهی پذیرش می شوند.

رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی بیان کرد: عمده این بیماران خارجی، از کشورهای همسایه ای جنوب و شمال کشور هستند، این نشان دهنده ی این است که بیماران خارج از کشور نیز اعتماد خوبی به پزشکی ایران پیدا کرده اند.

دکترشاهوردی ادامه داد: آذربایجان یکی از کشورهایی است که با توجه به همان ریشه فرهنگی عمیقی که با ایران دارد، و با وجود اینکه تعدادی از کشورهای منطقه از جمله ترکیه و کشورهای خارج از منطقه مثل اسرائیل در این کشورها اقدام به تأسیس دانشگاه، کلینیک و مراکز درمانی ناباروری کرده اند، اما بیماران آنها به جهت دارا بودن همان ریشه عمیق فرهنگی با ایران، به کشور ما مهاجرت می کنند و در مراکز درمان ناباروری ایران پذیرش می شوند.

وی با بیان اینکه نگاه مثبت و خوبی به مجموعه پزشکی ایران در کشورهای منطقه و جهان ایجاد شده است گفت: ما امروزه در بحث درمان ناباروری در دنیا حرفی برای گفتن داریم، امروزه بالغ بر 80 مرکز درمان ناباروری در کشور در حال فعالیت است که تعدادی از این مراکز تحت نظر دانشگاه ها و تعدادی نیز تحت مدیریت مراکز و نهادهای عمومی و تعدادی نیز تحت مدیریت بخش خصوصی اداره می شوند.

رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی کشور اذعان داشت: تعداد 8 مرکز درمان ناباروری نیز امروزه در مجموعه جهاددانشگاهی کشور در حال فعالیت هستند و جهاددانشگاهی توانسته است قسمتی از بار درمان ناباروری کشور را بر دوش بگیرد که نتایج این مراکز درمانی در جهاددانشگاهی عمدتاً قابل قبول بوده است و می تواند با مراکز درمان ناباروری سطح بالا در دنیا به رقابت پردازد.

دکتر شاهوردی تأکید کرد: امروزه بالغ بر 15 تا 20 درصد زوجین در کشور در سن باروری، دچار مشکل ناباروری هستند، با توجه به اینکه جمعیت ایران جمعیت جوانی است، مشکل ناباروری در ایران به صورت خیلی جدی مطرح است و به دلیل اینکه رشد و افزایش جمعیت نیز از سیاست های کلی نظام است، درمان ناباروری باید به طور جدی و در اولویت همه مسوولین قرار گیرد.

وی افزود: همچنین لازم است در سیاست های کلی نظام برای این موضوع جایگاه خاصی دیده شود و اعتبارات لازم برای درمان زوج های نابارور و تقویت مراکزی که خدمات تخصصی ناباروری ارائه می کنند منظور شود.


نظر شما :