اجرای طرح ملی«داناب» در جهاددانشگاهی هرمزگان

۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۶ کد : ۱۲۲۰۵ پژوهشی
رییس جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: هدف از اجرای طرح ملی داناب(نجات آب) آموزش و فرهنگ سازی در جامعه دانش آموزان و انتقال این آموزش ها به خانواده ها اجرایی شده است.
اجرای طرح ملی«داناب» در جهاددانشگاهی هرمزگان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی هرمزگان، سهیل دادخواه گفت: در راستای قرارداد همکاری منعقده با شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان، این نهاد با تمام توان و امکانات خود، طرح "داناب" را در سطح استان با همکاری آموزش و پرورش اجرا می کند.

وی با اشاره به موضوع قرارداد مذکور افزود: در این قرارداد ارائه خدمات آموزشی و مشاوره در قالب طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب)، انسان و محیط زیست در مدارس استان پیش بینی شده است.

رییس جهاددانشگاهی هرمزگان با بیان اینکه طرح داناب در مقطع متوسطه اول و مقطع 11 تحصیلی مدارس سطح استان هرمزگان به مدت 9 ماه از اول مهرماه تا پایان خردادماه  اجرا خواهد شد گفت: این طرح در شش بخش آموزشی، مشارکتی، ارتباطی، رسانه، انگیزشی، ارزیابی و ارزشیابی اجرا می شود.

وی طراحی، تدوین و چاپ اقلام انگیزشی آموزشی و فرهنگی برای دانش آموزان، تهیه جزوه آموزشی ویژه معلمان رابط، برگزاری مسابقه ، حضور در جمع دانش آموزان و معلمان با هدف آگاه سازی از ضرورت مصرف بهینه آب و ارائه راهکارهای لازم برای صرفه جویی در مصرف آب، برگزاری کارگاه های آموزشی برای معلمان، بهره گیری از ظرفیت رسانه ها برای انتقال مدل های مناسب مصرف آب به جامعه و فرهنگ سازی برای تحقق این امر را از برنامه های مدنظر در این طرح عنوان کرد.

جهاددانشگاهی استان هرمزگان از تمام توان و ظرفیت های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه ای خود برای اجرای موفق این طرح استفاده می کند.