آغاز به کار سومین سمپوزیوم بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در مشهد/تمرکز بر ویزیکول‌های خارج سلولی

سومین سمپوزیوم بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که به همت سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در چهارچوب کنسرسیوم MashhadStemCells در حال برگزاری است به مبحث جدید وزیکول‌های خارج سلولی که از مباحث روز این علوم است، می‌پردازد.
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵ کد : ۴۴۶۴۹ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، سومین سمپوزیوم بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با تمرکز بر ویزیکول های خارج سلولی از صبح امروز(۱۱ خردادماه) در مشهد آغاز به کار کرد.
آغاز به کار سومین سمپوزیوم بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در مشهد/تمرکز بر ویزیکول‌های خارج سلولی

این سمپوزیوم به همت سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد صبح چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه افتتاح شد. در این برنامه دو روزه که در چهارچوب کنسرسیوم MashhadStemCells برگزار می‌شود، به مبحث جدید وزیکول‌های خارج سلولی که از مباحث روز این علوم است پرداخته خواهد شد.

درمان‌های عاری از سلول بحث محوری سمپوزیوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است

حمیدرضا بیدخوری دبیر علمی سومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ، اظهار کرد: این رویداد، دهمین برنامه علمی، چهارمین کنفرانس ملی و سومین رویداد بین‌المللی از کنسرسیوم MashhadStemCells  است که ۱۵ سال از شروع فعالیت آن می‌گذرد.

وی افزود: این کنسرسیوم حاصل اتحاد استراتژیک سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشگاه رویان است. همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیوند عمیقی با این ساختار دارد و شهر مشهد همیشه از حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی علمی ریاست جمهوری بهره‌مند بوده است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: در برگزاری این سمپوزیوم در سال جاری، دانشگاه دولتی مالزی (UKM) هم به ما پیوسته و به عنوان یکی از برگزار کنندگان ما را همراهی می‌کند.

وی بیان کرد: افتخار داریم در سالی که توسط مقام معظم رهبری به دانش‌بنیان منتسب شده است به تکنولوژی درمان‌های عاری از سلول ( وزیکول‌های خارج سلولی) می‌پردازیم که یکی از جدیدترین و در عین حال از کاربردی‌ترین موضوعات روز علوم سلول‌های بنیادی است. امیدواریم با تلاش مضاعف پژوهشگران شهر مشهد در آینده نزدیک شاهد انجام کارآزمایی‌های بالینی و سپس درمان بیماری‌ها توسط این فناوری باشیم.

بیدخوری خاطرنشان کرد: ما در این نشست افتخار داریم به عنوان دبیر علمی در خدمت پروفسور ماسیمو دامینیچی هستیم و در طول برنامه همکاری نزدیکی با ما داشتند و از تجربیات و ارتباطات ایشان بهره‌مند شدیم. در کنسرسیوم MashhadStemCells توجه ویژه‌ای به برند مشهد مقدس در حوزه علم و فناوری شده است. در واقع ما با هدف قراردادن جغرافیای شهر مشهد یک موضوع محلی را با رویکرد بین‌المللی پیگیری می‌کنیم. یعنی به همگرایی درونی و ارتباطات گسترده بیرونی همزمان می‌پردازیم.

وی تصریح کرد: در شرق کشور در حوزه سلول‌های بنیادی مراکزی همچون سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند و همواره در تلاش هستیم تا با یکدیگر موازی کاری نداشته باشیم و این فعالیت منجربه هم‌افزایی بیشتر شود.

به گزارش ایسنا، دبیر علمی سومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی عنوان کرد: در شرایطی که برگزاری برنامه‌های بین‌المللی به دلیل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی دشوارتر شده است این تلاش‌ها را نه تنها متوقف نمی‌کنیم بلکه با جدیت بیشتر هم این چنین رویدادهایی را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم جامعه بزرگ علمی کشور در حوزه سلول‌های بنیادی که بسیار پرافتخار است را هر چه بیشتر به جامعه علمی بین‌المللی گره بزنیم و حاصل این ارتباط، شناخته شدن بیشتر این دستاوردها و همچنین بهره‌مندی پژوهشگران و دانشجویان ایرانی از دستاوردهای بین المللی در این حوزه خواهد بود. برآورد ما پوشش مخاطب ۸۰ درصد مجازی و ۲۰ درصد حضوری در این سمپوزیوم است.