چاپ مقاله مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل در مجله بین‌المللی BURNS انگلستان

۱۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۷ کد : ۳۶۴۹۴ پژوهشی انتشار دانش
سرپرست مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: مقاله طرح پژوهشی مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل در مجله بین‌المللی BURNS انگلستان به چاپ رسید.
چاپ مقاله مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل در مجله بین‌المللی BURNS انگلستان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، مهران اوچی اردبیلی با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح مربوط به «پماد گیاهی ترمیم کننده زخم و سوختگی» است که از سوی دکتر سعید ناصری، مدیر شرکت فناور شفا درمان پاک داروی سبز ارائه گردیده و پس از کسب مجوزهای شورای فناوری، در مرکز رشد استقرار یافته است.

وی افزود: این پماد که به صورت یک ترکیب گیاهی است تمامی آزمون‌های لازم را برای اثبات اثرات ترمیمی و ضد عفونت در زخم‌ها و سوختگی گذرانده و با بهترین نتایج به صورت مقاله پژوهشی در مجله بین‌المللی اختصاصی سوختگی و زخم BURNS کشور انگلستان با نمایه ISI پذیرش و چاپ شده است.

اوچی اردبیلی ادامه داد: این پماد گیاهی خواص ترمیمی خود را با بهره‌گیری از عصاره‌های طبیعی نظیر لاوسون و امگا ۳ به بهترین نحو انجام داده و برای سوختگی‌های درجه یک و دو عمیق کاملا مناسب می‌باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان داد: این محصول طول دوره درمان را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد که در حال حاضر امورات این پماد گیاهی برای کارآزمایی بالینی انسانی آماده شده و بزودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

گفتنی است مجله بین‌المللی BURNS انگلستان از جمله مجلات معتبر علمی جهانی در حوزه زخم و سوختگی می‌باشد.