توسط واحد فناور مستقر در مرکز رشد رویش جهاددانشگاهی انجام شد؛

راه‌اندازی ناوگان کامیونتی توزیع سوخت هوشمند «یونش»

۱۴ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۰ کد : ۱۲۷۶۵ پژوهشی
به همت متخصصان شرکت زنجیره تامین هوشمند انرژی، مستقر در مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش)، ناوگان کامیونتی توزیع سوخت هوشمند یونش بومی‌سازی، طراحی، نصب و اجرا شد.
راه‌اندازی ناوگان کامیونتی توزیع سوخت هوشمند «یونش»

به گزارش روابط عمومی مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی، ناوگان کامیونتی توزیع سوخت هوشمند یونش به همت متخصصان شرکت زنجیره تامین هوشمند انرژی، مستقر در مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش)، بومی‌سازی، طراحی، نصب و اجرا شد.

محسن مولائی نسب مدیر عامل یونش  از توسعه و راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند توزیع سوخت  (FDSMS)  خبر داد و گفت: سامانه مدیریت هوشمند توزیع سوخت برای اولین بار در کشور با بهره گیری از توان داخلی ساخته شده است  و تاثیرات به سزایی بر بهبود عملکرد ناوگان، کاهش آلایندگی ناشی از حرکت ناوگان و کاهش هزینه های استهلاک ناوگان توزیع سوخت یونش می شود.

وی افزود: موضوع مهم طرح این است که الگوریتم های سامانه بتواند پیش بینی مناسبی بر اساس ورودی های مختلف از جمله روند ها در شبکه های اجتماعی ،وضعیت ترافیک ،وضعیت آب و هوا و روند های تقاضای دوره ای داشته باشد ، با بهره گیری از این سامانه ، اکنون می‌توان برنامه توزیع سوخت را به صورت لحظه ای و بر اساس تغییرات محیطی باز تنظیم نمود.

مدیر عامل یونش تاکید کرد: این پروژه با صرفه‌جویی قابل ملاحظه، بدون وابستگی علمی و اجرایی به منابع خارجی با توان متخصصان ایرانی، طراحی، پیاده‌سازی و اجرا شد و پس از آزمایش موفقیت‌آمیز به بهره‌برداری رسید.

به گفته اسماعیلی، معاون نوآوری یونش، این شرکت پس از اجرای پروژه‌های موفق بهینه‌سازی سامانه‌های هوشمند سوخت در شبکه موتورسیکلت های سوخترسان، به دانش و تجربه حرفه‌ای برای توسعه این سیستم به کل ناوگان سوخت رسانی و در صورت نیاز به کل ناوگان کشور دست یافته اند.

گفتنی است، مرکز رشد رویش به عنوان یکی از مراکز زیرمجموعه سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیر، ارائه دهنده خدمات و ابزارهای مطمئن به کارآفرینان، واحدهای فناور نوپا و جوان درزمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که از سال 1382 فعالیت خود را آغاز نموده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مرکز رشد رویش به نشانی rooyesh.ir مراجعه کنید.