هم‌زمان با برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی انجام شد؛

افتتاح نمایش ویدیویی مقاله‌های علمی در پایگاه SID

۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۲ کد : ۱۸۹۸۲ تاپ خبر پژوهشی
امکان نمایش ویدیویی مقاله‌های همایش‌های علمی کشور از امروز در پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) فراهم شد.
افتتاح نمایش ویدیویی مقاله‌های علمی در پایگاه SID

به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، سرویس نمایه‌سازی ویدیویی مقالات در پایگاه SID، صبح امروز (۲۲ خردادماه) با حضور دکتر محسن شریفی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی به‌صورت آنلاین افتتاح شد.

دکتر محمدرضا پورعابدی در این مراسم ضمن تبریک به SID و قدردانی از دست‌اندرکاران کنفرانس وب‌پژوهی با بیان این‌که شیوع ویروس کرونا فضای خوبی را برای کسب‌وکارها و مطالعات در رابطه با فضای مجازی فراهم کرده، اظهار کرد: باید به‌نحواحسن از این بستری که ایجادشده استفاده کرد.

وی افزود: سرویس جدید ایجادشده توسط SID برای نمایش ویدیوهای مختصری از مقاله‌هایی است که در همایش‌های علمی کشور ارایه می‌شود. پژوهشگران با استفاده از این سرویس با صرف زمانی کوتاه می‌توانند در جریان آخرین نتایج فعالیت‌های علمی قرار گیرند. هم‌چنین این ویدیوها بستر آموزش غیرمستقیمی را برای دانشجویانی که برای اولین‌بار قصد ارایه‌ی مقاله‌ها یا نتایج فعالیت‌های پژوهشی خود را دارند، فراهم می‌آورد.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی تاکید کرد: امکان جدید فراهم‌شده در SID فرصتی را برای نابینایان عزیز فراهم می‌آورد تا بدون نیاز به مطالعه‌ی متن، روند پژوهش را در حوزه‌ی تخصصی خود دنبال کنند.

در ادامه، دکتر محسن شریفی نیز در این مراسم اظهار کرد: مجموعه‌ی SID و جهاددانشگاهی همیشه در بسیاری از کارها پیش‌قدم بوده‌اند و کشور هم از فعالیت‌های آن‌ها همواره بهره‌مند شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: مجموعه‌های مختلف می‌توانند با همکاری یک‌دیگر نتایج مؤثرتری را رقم بزنند.

هم‌چنین دکتر فاطمه عظیم‌زاده رییس مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی نیز عنوان کرد: این سرویس که هم‌زمان با برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی رونمایی شده است، برای اولین‌بار امکان دسترسی کاربران به فایل ویدیویی ارایه‌ی نویسندگان مقاله را فراهم می‌آورد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بستر نمایش ویدیوی مقاله‌ها فراهم شده است، از تمام مراجع برگزارکننده‌ی همایش‌های معتبر در سطح کشور دعوت کرد که با استفاده از این سرویس، امکان بهره‌مندی جمع گسترده‌ای از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران را از نتایج تحقیقات در حوزه‌های تخصصی مختلف ایجاد کنند.

دکتر عظیم‌زاده افزود: کاربران مرکز اطلاعات علمی می‌توانند جهت دسترسی به ویدیوی مقاله‌های فارسی همایش وب‌پژوهی از طریق لینک https://sid.ir/163 و هم‌چنین برای مشاهده‌ی ویدیوی مقاله‌های انگلیسی این همایش به لینک https://sid.ir/164 مراجعه نمایند.

گفتنی است، ششمین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی، صبح امروز توسط دانشگاه علم و فرهنگ وابسته به جهاددانشگاهی و مرکز اطلاعات علمی این نهاد (SID) به‌صورت مجازی در تهران آغاز به کار کرد و تا ساعت ۱۸ امروز به کار خود پایان می‌دهد.