نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد:

آمادگی مجلس برای کمک به جهاددانشگاهی در راستای ایجاد بانک خون بندناف غرب کشور

۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۲ کد : ۱۱۱۰۲ پژوهشی
قربانی در بازدید از مرکز جامع زنان و درمان ناباروری جهاددانشگاهی همدان با بیان اینکه بانک خون بند ناف استان باید برای جلوگیری از هزینه های اضافی به قطب غرب کشور تبدیل شود، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل کمک به جهاددانشگاهی برای ایجاد بانک خون بندناف غرب کشور در همدان را دارد.
آمادگی مجلس برای کمک به جهاددانشگاهی در راستای ایجاد بانک خون بندناف غرب کشور

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد همدان، محمدحسین قربانی پنجشنبه 7 شهریور در بازدید از مرکز جامع زنان و درمان ناباروری جهاددانشگاهی همدان، با بیان اینکه جهاددانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی و مورد توجه امام خمینی(ره) بوده است، اظهار کرد: روحیه جهادی، عملیاتی و میدانی این نهاد انقلابی بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها کمرنگ نشده بلکه پررنگ تر نیز شده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در بسیاری از حوزه های توسعه محور علمی و پایه ای برای گسترش و پیشرفت کشور گام برداشته است، افزود: وجود مراکز علمی و فنی، دانشگاهی و بیمارستانی و درمانی از جمله اقدامات خوب جهاددانشگاهی در مراکز استان ها است.

وی خدمت صادقانه را نماد جهاددانشگاهی دانست و اضافه کرد: راه اندازی بانک خون بند ناف، راه اندازی مرکز درمان ناباروری و سلول های بنیادین از اقدامات خوب جهاددانشگاهی است.

قربانی با بیان اینکه بانک خون بند ناف همدان باید برای جلوگیری از هزینه های اضافی انتقال خون این بند ناف ها به تهران به قطب غرب کشور تبدیل شود، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل برای کمک به ایجاد بانک خون بندناف غرب کشور در همدان را دارد.

وی با بیان اینکه محوریت مرکز جامع زنان و درمان ناباروری  جهاددانشگاهی همدان، درمان ناباروری است، اظهار کرد: آمار ناباروری و نازایی در کشور قابل توجه است و متاسفانه نمودار رشد جمعیت وضع خوبی ندارد بنابراین باید به این افراد در راه اندازی این مرکز کمک کنیم.

گفتنی است؛ در ششمین روز از هفته دولت نایب رئیس، عضو ارشد و دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا و هیئت همراه از ساختمان مرکز جامع زنان و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی همدان و از روند تکمیل آن بازدید کردند.

رئیس جهاددانشگاهی همدان نیز در ادامه این بازدید با توضیح فعالیت های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی این نهاد گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی بوده و خاستگاه دانشگاهی دارد و از بدو آغاز فعالیت خود تاکنون مکمل دانشگاه ها بوده است.

اکبر اسدی فعالیت دو خبرگزاری ایسنا وایکنا، انتشارات، مرکز افکار سنجی و گردشگری را از مجموعه فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی برشمرد و افزود:800 دانشجو در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشغول تحصیل هستند و موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی نیز در مقطع ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

وی مرکز خون بند ناف رویان وآزمایشگاه تشخیص طبی را جزو فعالیت های پژوهشی شاخص جهاددانشگاهی معرفی کرد و ادامه داد: 3 هزار خانواده همدانی عضو بانک خون بندناف رویان هستند و سالانه حدود 25 هزار نفر به آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد مراجعه می کنند.

اسدی با بیان اینکه مرکز جامع زنان و درمان ناباروری با درآمد های داخلی جهاددانشگاهی ساخته شده و از دولت پولی دریافت نکرده ایم، تصریح کرد:امیدواریم این مجموعه بتواند در راستای ارتقای بهداشت و درمان استان یاری گر حوزه درمان و دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا باشد.

وی با بیان اینکه 150 نفر در مرکز جامع زنان و درمان ناباروری مشغول به کار خواهند شد، عنوان کرد: یکی از طبقات این ساختمان به همراه بیماران اختصاص داده می شود.

اسدی در پایان از نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواست تا در تسریع واگذاری تجهیزات مرکز جامع زنان و درمان ناباروری و تبدیل اوراق به پول نقد همراه و حامی جهاددانشگاهی همدان باشد.