ارسال ۸۸ طرح پژوهشی به رویداد ملی فبین‌فود

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۴۳ کد : ۷۰۷۹۴ تاپ خبر پژوهشی
دبیر رویداد ملی فبین‌فود از دریافت و داوری اولیه از ۸۸ طرح در این رویداد خبر داد و گفت: طرح های منتخب در جلسات مختلفی که با حضور نمایندگان کارفرما و تیم فناور برگزار شد مورد ارزیابی و انتخاب نهایی قرار گرفت و پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در رویداد ارائه خواهد شد.
ارسال ۸۸ طرح پژوهشی به رویداد ملی فبین‌فود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر شادی بلوریان با اشاره به مسیر طی‌شده برای برگزاری رویداد فبین‌فود، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی واسطه‌ای است که با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری در حوزه آزمایشگاه ساخت سریع شروع به فعالیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از رونمایی پوستر رویداد ملی فبین‌فود توسط معاونت علمی ریاست جمهوری، جهاددانشگاهی پیش‌رویدادهایی با هدف معرفی فب‌لب یا آزمایشگاه ساخت سریع برگزار کرد، افزود: اولین پیش‌رویداد با حضور صنایع مختلف، دومین پیش‌رویداد با حضور صنایع، نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و سومین پیش‌رویداد با حضور نمایندگان صنایع، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برگزار شد. بعد از برگزاری پیش‌رویدادها ۱۰۰ نیاز از صنایع دریافت شد و ما بعد از غربالگری ۶۰ نیاز را انتخاب کرده و به اطلاع فناوران و نوآوران رساندیم.

دبیر رویداد فبین‌فود هدف اصلی از برگزاری این رویداد را تبیین جایگاه آزمایشگاه‌های ساخت سریع در توسعه فناوری و افزایش تاب‌آوری صنعت غذا معرفی کرد و گفت: ما بنا داریم تا نوآوری و فب‌لب را با یکدیگر پیوند بزنیم، زیرا یکی از چالش‌های اصلی ما این است که خروجی دانشگاه‌ها با نیازهای صنعت منطبق نیست. بنابراین ما در مرحله اول این رویداد با برگزاری پیش‌رویدادهای مختلف از صنایع درخواست کردیم که نیازهای خود را ارسال و ما را از دغدغه و چالش‌های اصلی خود مطلع کنند.

بلوریان با بیان اینکه نوآوران و فناوران هم در سامانه‌ای که طراحی شده، طرح‌های پژوهشی خود را ارائه و برای ما ارسال کردند، بیان کرد: در نتیجه این فرایند، ۸۸ طرح دریافت و مورد ارزیابی و داوری اولیه قرار گرفت.

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده علوم و فناوری موادغذایی جهاددانشگاهی افزود: با توجه به پارامترهای مختلف از جمله زمان، هزینه و بسترهای لازم برای توسعه فناوری در نهایت ۳۰ طرح در کمیته داوری متشکل از اساتید پیشکسوت صنایع غذایی و متخصصین کسب و کار از جنبه فنی و اقتصادی مورد ارزیابی قرار گرفت.  طرح های منتخب در جلسات مختلفی که با حضور نمایندگان کارفرما و تیم فناور برگزار شد مورد ارزیابی و انتخاب نهایی قرار گرفت و در روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در رویداد ارائه خواهد شد.

کلید واژه ها: فبین فود


نظر شما :