توجه به بهداشت روانی از مهمترین عوامل سلامت جامعه است

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۸:۲۵ کد : ۷۰۶۴۳ تاپ خبر پژوهشی
مدیر علمی و فنی مرکز خدمات تخصصی روان‌شناسی و مشاوره جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: توجه به بهداشت روانی یکی از مهمترین عوامل در تعادل و سلامت جامعه است.
توجه به بهداشت روانی از مهمترین عوامل سلامت جامعه است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر «مسعود مقدس‌زاده» ضمن گرامیداشت 9 اردیبهشت ماه، روز روان‌شناس و مشاور با تاکید بر ضرورت توجه به نقش حیاتی بهداشت روانی افراد در ارتقای سلامت و رفاه جامعه، اظهار کرد: نفس مشاوره، تلاشی برای یافتن و بهبود زخم‌هایی است که بر روح افراد نشسته است، روان‌شناسی به افراد کمک می‌کند تا درک بهتری از خود و دیگران پیدا کرده و در نتیجه، روابط اجتماعی و خانوادگی سالم‌تری را تجربه کنند.

وی با اشاره به کارکرد موثر روان‌شناسی در مدیریت استرس و اضطراب بیان کرد: امروزه افراد با  فشارهای زیادی از جمله استرس کاری، مشکلات مالی و تغییرات اجتماعی مواجه هستند و مشاوره به آنان کمک می‌کند تا به شیوه صحیحی با هیجانات خود مواجه شوند.

مدیر علمی و فنی مرکز خدمات تخصصی روان‌شناسی و مشاوره جهاددانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد: با افزایش آگاهی در زمینه‌هایی مانند خودشناسی، مدیریت زمان، ارتباطات بین فردی و مهارت‌های ارتباطی، افراد می‌توانند کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند، این آگاهی‌ها به مدد علم روان‌شناسی ایجاد می‌شود بنابراین توجه به بهداشت روانی را می‌توان مهمترین عامل در تعادل و سلامت جامعه معرفی کرد.

مقدس‌زاده با بیان اینکه اگر افراد بتوانند در مواجهه با چالش‌ها و استرس‌های زندگی، راه‌های موثری برای مدیریت و تقویت روحیه خود پیدا کنند، زمینه‌های ایجاد یک جامعه سالم و پویا فراهم خواهد شد، افزود: مشاوره به افراد کمک می‌کند تا درک بهتری از خود، احساسات و رفتارهایشان پیدا کنند و این آگاهی بیشتر می‌تواند به آنها کمک کند تا الگوهای نامطلوب رفتاری‌شان را شناسایی و تغییر دهند.

وی با بیان این که حرفه مشاوره و روان‌شناسی همچنان در کشور ما نوپاست، بیان کرد: این حرفه در مقایسه با قدمت هزارساله رشته‌ای همچون پزشکی، هنوز در ابتدای راه است اما در عین حال یکی از ابزارهای موثر برای رشد شخصی و بهبود کیفیت زندگی افراد است.

کلید واژه ها: بهداشت روانی


نظر شما :