ارائه بیش از یک میلیون خدمت به ۷۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی توسط جهاددانشگاهی استان

۰۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۶ کد : ۶۸۹۵۵ تاپ خبر پژوهشی
رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: این سازمان، در یک سال گذشته برای ۷۰۰ هزار نفر بیش از یک میلیون خدمت ارائه کرده است.
ارائه بیش از یک میلیون خدمت به ۷۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی توسط جهاددانشگاهی استان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر «حسین امینی مشهدی» در دیدار دکتر سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با معاونان، مدیران و پژوهشگران سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی که در سالن همایش‌های زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های متنوع جهاددانشگاهی در 4 حوزه فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و پزشکی و نوآوری بیان کرد: تمام تلاش ما در مجموعه جهاددانشگاهی این است تا در تالاب فناوری خود دست و پا نزنیم و در کنار ایفای نقش‌های دانش‌بنیانی در  حوزه‌های ذکر شده به منابع درآمدی پایدار و متنوع دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر نیاز‌محور بودن پژوهش‌ها  در جهاددانشگاهی خراسان رضوی افزود: بر همین اساس ساختارهایی همچون ستفا(سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاددانش بنیان) در جهاددانشگاهی برای تجاری‌سازی خدمات و محصولات‌ دانش‌بنیان و معرفی آنها به بازار ایجاد شده است.

امینی‌مشهدی با اشاره به نقش پررنگ خدمات پزشکی در جهاددانشگاهی ادامه داد: حدود 70 درصد فعالیت‌های ما در جهاددانشگاهی خراسان رضوی مبتنی بر فعالیت‌های پزشکی در بخش‌های خدمات آزمایشگاهیپ و درمانگاه‌های تخصصی است و در سه شهر مشهد، نیشابور و گناباد به طور میانگین روزانه حدود 3 هزار نفر از خدمات جهاددانشگاهی بهره‌مند می‌شوند.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی درخصوص فعالیت‌های آموزشی این سازمان اظهار کرد: در استان خراسان رضوی حدود 50 هزار فراگیر از آموزش‌های مهارت‌محور جهاددانشگاهی بهره‌مند می‌شوند، همچنین با توجه به اینکه مرکز آزمون جهاددانشگاهی مجری برگزاری آزمون‌های استخدامی می‌باشد ما در جهاددانشگاهی خراسان رضوی نیز میزبان آزمون‌های استانی و ملی هستیم.

وی تصریح کرد: سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در یک سال گذشته برای 700 هزار نفر بیش از یک میلیون خدمت ارائه کرده است.

در ادامه این جلسه دکتر مسعود گلستانی پور، معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به تنوع فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه پژوهشی، اظهار کرد: معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی خراسان رضوی برای تجاری‌سازی  فعالیت‌هایش در پیوند با ستفا قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی پلی میان دانشگاه و جامعه  می‌باشد و مامور به انجام تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی شده است، ادامه داد: جهاددانشگاهی متولی کارهای بر زمین مانده است، بر این اساس به همان اندازه که بر پژوهش و فناوری تاکید داریم بر تجاری‌سازی نتایج حاصل از این پژوهش‌ها نیز اصرار داریم.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی خراسان رضوی در ادامه سخنانش به تشریح فعالیت‌های پژوهشی این سازمان که شامل علوم انسانی، صنایع غذایی، کشاورزی، فنی مهندسی و  پزشکی پرداخت و گفت: ما می‌بایست از بطن ساختارهای پژوهشی و گذر فناورانه سازمان جهاددانشگاهی به درآمدهای فزاینده ملی و اشتغال پایدار برسیم.

در ادامه این جلسه دکتر «سعید خدیوی»، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه یکی از رسالت‌های جدی این نهاد تربیت نیروی متخصص است، بیان کرد: رویکرد جهاد دانشگاهی نسبت به مسائل فرهنگی نیز مساله محوری است و ما امروز با برگزاری رویدادهای مختلف به دنبال استعدادیابی جوانان و جذب نیروهای نخبه و بکارگیری آنها در حوزه‎های مختلف هستیم.

وی در ادامه به تشریح اقدامات شاخص و رویکردهای معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی پرداخت.


نظر شما :