با هدف گسترش همکاری ها؛

مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

در راستای دستیابی به اهداف برنامه توسعه کشور و توسعه همکاری‌ های علمی، پژوهشی و تخصصی مشترک مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و پژوهشکده گیاهان دارویی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۶ کد : ۶۸۱۳۶ تاپ خبر پژوهشی
مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، در جلسه ای که با هدف ایجاد هم‌افزایی به منظور استفاده از فرصت‌ها و توانمندی‌های طرفین در راستای توسعه دانش فنی در زمینه فعالیت‌های  نوآورانه و فناورانه و ارتقاء سطح همکاری بین واحدی تشکیل شد، دکتر رضا غفارزادگان رییس پژوهشکده گیاهان دارویی گفت: از ایجاد تعامل و گسترش همکاری ها جهت استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت ها، و امکانات آزمایشگاهی و نیروی انسانی دو مجموعه جهت هم افزایی و تولید فناوری استقبال می کنیم.

وی  یکی از مهمترین مزیت های دو مجموعه را همجواری محل فعالیت عنوان کرد و گفت بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی خوب در دو مجموعه وجود دارد و می تواند نیازهای هر کدام را مرتفع سازد. لذا به اشتراک گذاشتن توان دو مجموعه می تواند دستاوردهای علمی، فناوری و سرمایه ای خوبی را بدنبال داشته باشد.

در ادامه جلسه دکتر جعفر رازقی سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ضمن ابرازی خرسندی از گسترش همکاری ها با استفاده از توان بالقوه و بالفعل همجواری محل فعالیت گفت: در دنیای پیشرفته علمی امروز هماهنگی و مشارکتها باعث پیشرفت و موفقیت می شود زیرا هر جا ظرفیتهایی دارد که اگر به اشتراک گذاشته شود منافع و پیشرفت را برای طرفین رقم می زند. از طرفی باعث کاهش هزینه ها می شود.

وی خاطر نشان کرد: الگوسازی برای استفاده از حداکثر ظرفیت ها و بهینه کردن همکاری های بین واحدی باعث نتایج و تغییرات مثبت می شود.

گفتنی است؛ همکاری در تدوین و اجرای طرح های تحقیقاتی و فناورانه مشترک مصوب طرفین؛ حمایت و همکاری مشترک برای تجاری سازی و ایجاد ثروت از ایده­ها، محصولات، نتایج طرح های مشترک و خدمات تحت توافق با بهره‌گیری از پتانسیل­ ها و توانمندی ­های طرفین، شناسایی، حمایت، راهبری و توسعه موضوعات فناورانه و دانش ­بنیان تحت توافق و حمایت طرفین برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت دانش محور از راه تجاری­سازی ایده­ها، خدمات و محصولات فناورانه و دانش بنیان؛ استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی و خدماتی طرفین، برگزاری سمینار، کارگاه و همایش های علمی مشترک داخلی و بین المللی،  فراهم نمودن امکان ارائه خدمات علمی، آزمایشگاهی، آموزشی و کارگاهی مورد نیاز جهت حمایت از طرفین از جمله موضوعاتی بود که در این تفاهمنامه مورد توافق قرار گرفت.

همچنین در این جلسه کمیته علمی تخصصی برای پیشبرد موضوعات مورد توافق تشکیل شد.

کلید واژه ها: ذخایر ژنتیکی


نظر شما :