دانشگاه علم و فرهنگ؛ میزبان بزرگترین همایش ملی و بین‌المللی مهندسی ساخت و تولید در کشور

دکتر علی سعداله معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی عنوان کرد: بیستمین همایش ملی و نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ساخت و تولید امسال با حمایت جهاددانشگاهی و به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می شود.
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۳ کد : ۶۷۹۷۳ تاپ خبر پژوهشی
دانشگاه علم و فرهنگ؛ میزبان بزرگترین همایش ملی و بین‌المللی مهندسی ساخت و تولید در کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی، دبیر بیستمین همایش ملی و نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ساخت و تولید افزود: این کنفرانس در حوزه ساخت و تولید بسیار وزین بوده و به لحاظ کیفیت مقالات ارسال شده و تعداد دفعات برگزاری از اعتبار بالایی در کشور برخوردار است. محورهای این همایش با توجه به نیازسنجی های انجام شده از بازار و صنعت تهیه شده است که می توان از جمله محورهای مهم این همایش به هوش مصنوعی در ساخت و تولید، روش های شکل دهی، طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر، مکاترونیک، رباتیک و اتوماسیون در تولید، رویکردهای نوین در ساخت و تولید و ساخت و تولید مواد مرکب، پلاستیک ها و لاستیک ها اشاره کرد.
وی در ادامه گفت: مهندسی ساخت و تولید یکی از گرایش های اصلی رشته مهندسی مکانیک  بوده و وجود این رشته در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است. دانش آموختگان این رشته با تکیه بر دانش کسب شده از مبانی مهندسی مکانیک، قادر به ساخت و تولید محصولات متنوع در صنعت هستند. در سبد تخصصی این گرایش، دروسی از رشته های مهندسی برق، مهندسی صنایع و مهندسی مواد وجود دارد که این امر منجر به مهارت همه جانبه دانش آموختگان این رشته است.
سعداله در خصوص مخاطبان هدف این همایش ملی و کنفرانس بین المللی، گفت: مخاطبین این همایش جامعه مهندسی مکانیک در تمامی گرایش ها ،استادان، کارشناسان و متخصصان صنعت هستند که می توانند مقالات، ایده ها و طرح های خود را به این همایش ارسال کنند.

وی خاطر نشان کرد: در کنار این رویداد مهم علمی در کشور، نمایشگاه و کارگاه های جانبی در نظر گرفته شده است تا صنایع مختلف و وابسته به مهندسی ساخت و تولید بتوانند به معرفی و عرضه خدمات فنی و مهندسی خود بپردازند. تعاملات دانشجویان با صنعت، تقویت ارتباطات استادان دانشگاه و اعضای هیات علمی با صنعت، امکان جذب و اشتغال دانش آموختگان رشته مهندسی مکانیک و فعال کردن واحدهای ارتباط با صنعت دانشگاه با صنعت از جمله دستاوردها و خروجی‌های این همایش ملی و بین المللی محسوب می شوند. در واقع، برگزاری چنین رویدادهایی از سوی دانشگاه با بسترسازی مناسب، خلاء بین صنعت، جامعه علمی و دانشگاهی را پر کرده و به عنوان حلقه واسطه (حلقه مفقوده) عمل می کند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ درباره مقالات ارسال شده به بیستمین همایش ملی مهندسی ساخت و تولید خاطر نشان کرد: در دوره های قبل بالغ بر ۲۰۰ مقاله از ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس، چین، هند و خاورمیانه داشتیم که امسال نیز انتظار می رود این اتفاق رخ داده و مقالات خوبی را در مرحله داوری داشته باشیم.
دبیر نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ساخت و تولید در خصوص داوری مقالات افزود: بعد از داوری مقالات، برترین ها انتخاب خواهند شد و با توجه به اقداماتی که برای اخذ مجوز های لازم انجام شده و مکاتبات انجام شده با انتشارات اشپرینگر، مقالات منتخب در مجله”Springer Series in Advanced Manufacturing” درقالب کتابی به زبان انگلیسی منتشر می شود.
سعداله با اشاره به موقعیت مکانی دانشگاه علم و فرهنگ و موقعیت و تمرکز صنعت در غرب تهران، عنوان کرد: با توجه به شرایط و موقعیت مکانی دانشگاه انتظار می رود، استقبال خوبی از سوی صنعت از این همایش شود.
همچنین دانشگاه هایی از جمله علم و صنعت، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، بیرجند و اراک نیز از جمله حامیان علمی و معنوی این همایش هستند.
گفتنی است، دبیر خانه بیستمین همایش ملی و نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ساخت و تولید نیز آماده دریافت مقالات علاقه مندان به این حوزه بوده و مهلت ارسال مقالات تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ تمدید شده است. همچنین، برای جانمایی غرفه ها و رزرو از سوی صنعت از ۱۵ تا ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ فرصت ثبت نام وجود دارد.

کلید واژه ها: ساخت و تولید


نظر شما :