حضور سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌ شرقی در نمایشگاه رینوتکس تبریز

۱۶ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۰ کد : ۶۵۸۸۶ پژوهشی
رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی از حضور این سازمان در یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی رینوتکس خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه در سالن امیر کبیر محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.
حضور سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌ شرقی در نمایشگاه رینوتکس تبریز

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، مهندس علی اصغر فاتحی‌فر، اظهار کرد: جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با محصولات سامانه قابل حمل خورشیدی (نورا ۱) و سامانه‌های تشخیص، کلاس‌بندی و ردیابی مبتنی بر هوش مصنوعی غرفه خود را در این نمایشگاه برپا کرده است.

وی افزود: کارگروه هوش مصنوعی جهاددانشگاهی استان، سامانه‌های تشخیص، کلاس بندی و ردیابی مبتنی بر هوش مصنوعی را در محورهای کنترل ترافیک،  پلیسی و جنایی و امنیت و ایمنی بخش خصوصی، در این نمایشگاه ارائه کرده است.

وی ادامه داد: همچنین سامانه قابل حمل خورشیدی (نورا ۱) محصول مرکز تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر سازمان جهاددانشگاهی استان در این نمایشگاه در معرض آشنایی و دید علاقمندان قرار گرفته است.

فاتحی‌فر، در خصوص ویژگی‌های این سامانه اظهار کرد: این سامانه با خروجی‌های متنوع AC و DC برای روشنایی، شارژ بی‌سیم و کاربردهای مختلف بوده و دارای باتری لیتیومی با ظرفیت بالا و قابلیت شارژ در محیط‌های مختلف از خورشید و از سیستم برق شهری است، و در زمینه تصویر برداری و قابلیت تامین انرژی در ابعاد مختلف برای تامین برق ایستگاه‌های پلیس و اقامت‌گاه‌های موقت کاربرد دارد.

رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، گفت: درجه بالای حفاظت از نظر نفوذ رطوبت و گرد و غبار(IP) از ویژگی‌های این سامانه است.