رییس کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی:

جهاددانشگاهی می‌تواند با انتقال تکنولوژی به صنعت کمک کند

۲۲ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۹ کد : ۶۴۷۳۷ تاپ خبر پژوهشی
رییس کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی در بازدید از سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند با افزایش سطح تعاملات با مجلس و تعریف ساختار توانمندی های این نهاد و ارائه مشاوره و انتقال تکنولوژی به صنعت کمک کند.
جهاددانشگاهی می‌تواند با انتقال تکنولوژی به صنعت کمک کند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، دکتر عزت الله اکبری نماینده مردم تهران در مجلس و رییس کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی، شنبه 20 آبان از سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف بازدید و در جریان فعالیت های این سازمان قرار گرفتند.

همچنین جلسه‌ای با حضور این نماینده مجلس ، دکتر مردانی رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، امین صالحی نژاد مدیر کل  امور مجلس جهاددانشگاهی، مهندس حافظی معاون پژوهش و فناوری، دکتر خویی معاون پشتیبانی، مهندس وحدانی مدیر پروژه یابی و نیازسنجی و مهندس عجمی مدیر آزمایشگاه اپتیک این سازمان برگزار شد.

 در این جلسه دکتر مردانی در خصوص زمینه های کاری کلان کارفرمایان (حوزه‌های آب، دفاعی، نفت و خودرو) توضیحاتی ارایه داد.

در ادامه مهندس وحدانی ضمن معرفی سازمان، سوابق پروژه‌ها و زمینه‌های کاری و پروژه‌های شاخص انجام شده در چند سال اخیر را معرفی کرد.

وی با اشاره به مشکلات اجرایی پروژه ها و واردات محصولاتی که توان تولید در داخل کشور وجود دارد به جلوگیری از واردات بی رویه تاکید کرد.

در ادامه دکتر اکبری گفت: با توجه به عضویت ایران در بریکس، سازمان همکاری‌های اقتصادی(اکو) و سازمان همکاری‌های شانگ‌های بهتر است جهاددانشگاهی پایلوتی برای خدمات دادن به کشورهای جهان باشد، همچنین با حضور فعال و ایجاد نقش در معاهدات بین المللی با دادن خدمات و محصولات به کشورها نسبت به ارز آوری اقدام کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات محصولاتی که  بومی سازی شده است، افزود: جهاددانشگاهی با افزایش سطح تعاملات با مجلس و با تعریف ساختار توانمندی های این نهاد می تواند به مشاوره و انتقال تکنولوژی به صنعت کمک کند و مجلس نیز در برنامه هفتم توسعه با ارتباط دادن بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در داخل و خارج از کشور نقش مهمی را با اتخاذ قوانین خواهند داشت.

وی ابراز امیدواری کرد تا با توانمندی‌های در جهاددانشگاهی آینده روشنی در این زمینه خواهیم داشت.

دکتر اکبری تاکید کرد: برای دانش فنی‌های تولید شده، بستر اجرایی مورد نیاز است که نمایندگان مجلس با توجه به ظرفیت‌های ارایه شده از سوی جهاددانشگاهی در صدد تامین این بستر خواهند بود.