رییس کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد:

حمایت مجلس از فعالیت‌های درمانی جهاددانشگاهی در خراسان رضوی

۰۲ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۷ کد : ۶۳۸۷۰ تاپ خبر پژوهشی
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های درمانی جهاددانشگاهی در این استان، بر حمایت کمیسیون بهداشت و درمان از این فعالیت‌ها تاکید کرد.
حمایت مجلس از فعالیت‌های درمانی جهاددانشگاهی در خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید سال گذشته از پروژه راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی خراسان رضوی، اظهار کرد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های درمانی، به ویژه در بخش درمان ناباروری و همچنین سرطان پستان مورد حمایت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی است و در این زمینه نیز در بودجه‌های سنواتی، بسیار تلاش شده است.

وی افزود: شهر مشهد به برکت امام رضا(ع)، جاذبه‌ای دارد که بسیاری از بیماران ایرانی و خارجی تمایل دارند برای درمان به این شهر مراجعه کنند و به همین دلیل لازم است به صورت ویژه حمایت شود که سیستم درمانی این شهر و استان خراسان رضوی امکان ارایه خدمات درمانی به بیماران را داشته باشد.

دکتر شهریاری تصریح کرد: سال گذشته به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بازدیدی از مراکز درمانی و پروژه‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی را داشتیم و در بودجه سال 1402 نیز 20 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه درمان ناباروری جهاددانشگاهی خراسان رضوی در مشهد اختصاص یافت که لازم است سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز در خصوص تخصیص این اعتبار تسریع کند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به این که تکمیل و راه‌اندازی این پروژه به اعتبار بیشتری نیاز دارد، در بودجه سال 1403 نیز اعتبار ویژه‌ای برای آن درنظر خواهیم گرفت.

بر اساس این گزارش، دکتر حسین امینی مشهدی رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از روند پیشرفت پروژه مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در مشهد، اظهار کرد: با توجه به نیاز استان و همچنین هزینه‌های انجام شده برای این پروژه تا این لحظه، تکمیل و تجهیز پروژه با هدف راه‌اندازی تا سال 1404 در اولویت‌های کاری سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده، تکمیل و راه‌‌اندازی مرکز به بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با توجه به منابع مالی محدود جهاددانشگاهی لازم است در بودجه سنواتی اعتبار ویژه‌ای برای این پروژه در نظر گرفته شود. سال گذشته نیز با وجود تصویب 20 میلیارد تومان اعتبار از سوی مجلس شورای اسلامی، این اعتبار هنوز تخصیص نیافته است.

دکتر امینی مشهدی ضمن تقدیر از توجه ویژه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تجربه اندوخته جهاددانشگاهی در زمینه درمان ناباروری به ویژه در پژوهشگاه رویان و ابن سینا، می‌تواند به استان خراسان رضوی نیز تسری یابد و امیدواریم که با حمایت مجلس شورای اسلامی شاهد راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی خراسان رضوی در سال 1404 باشیم.

بر اساس این گزارش، دکترمحمدجواد دهقان نیری مشاور و نماینده تام الاختیار رییس در حوزه پزشکی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به همراهی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مسیر تکمیل و راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری جهاد‌دانشگاهی خراسان رضوی، گزارشی از روند تکمیل پروژه ارائه داد.