گیاهانی که سلامتی را تضمین می کنند

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۳ کد : ۶۲۵۲ پژوهشی مصاحبه
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گیاهان دارویی در تامین سلامت انسان‌ها از اهمیت خاصی برخوردارند، تا جایی که سازمان بهداشت جهانی نقش گیاهان دارویی را در صنعت داروسازی سرنوشت‌ساز تلقی کرده است.
گیاهانی که سلامتی را تضمین می کنند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، محسن پویان گفت: انسان امروزی به دنبال تطابق و سازگاری با فرهنگ و تمدن حاکم بر زندگی خود است که برگرفته از شیوه‌های جدید، تغییر آداب و رسوم تغییر باورها و تعارف پذیرفته شده است و آرزوی زندگی طبیعی از اهداف مهم به شمار می‌آید.

وی افزود: اما این به معنای بازگشت به قبل نبوده، بلکه به معنای سازگاری با طبیعت و همسو شدن با آن بوده و در این فرآیند مسئله اساسی تندرستی و سلامتی انسان نوع تغذیه و استفاده از مواد طبیعی در پایداری نسبی این سلامتی است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهارکرد: انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی و نارسایی‌های کبدی، بیماری‌های پوستی، افسردگی، عوارض ناشی از کمبود ویتامین‌ها و پروتئین‌ها از جمله تهدیدات مهم زندگی و سلامتی امروز انسان به شمار می‌رود.

پویان ادامه داد: امروز گیاهان دارویی و استفاده از خواص دارویی و غذایی آن رویکرد جهانی پیدا کرده که توجه به بیش از حد جوامع بشری را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی در تامین سلامت انسان‌ها از اهمیت خاصی برخوردارند، تا جایی که سازمان بهداشت جهانی نقش گیاهان دارویی را در صنعت داروسازی سرنوشت‌ساز تلقی کرده است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: استفاده مادی و معنوی از طبیعت و رستنی‌های آن با رعایت اصول علمی حفظ محیط زیست از شاخصه‌های ‌ توسعه یافتگی هر ملتی به شمار می‌آید.

پویان افزود: دنیای امروز سعی بر آن دارد تا مهارت‌های پیشینیان را در زمینه گیاهان درمانی نه تنها احیا کند، بلکه در تکمیل آن نیز قدم‌های موثر بر دارد و به همین دلیل نیز بیشترین بودجه‌های تحقیقاتی جهان پیشرفته به گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: رویکرد جهانی گیاهان درمانی در قرن اخیر وظیفه ما را که از طلایه‌داران این علم با مفاخر چون اول سینا می‌باشیم مشکل کرده و تلاش بیشتری را طلب می‌کند.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی در راستای فعالیت‌های پژوهشی خود سعی بر آن دارد که کاربردهای درمانی و غذایی گیاهان دارویی را برای برای طبقات مختلف اجتماع با شیوه های ساده تبیین کند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گیاهان دارویی